Test Opel Zafira Life L: Tradičné MPV v novom šate

0
Z obľúbeného MPV sa stala dodávka, ktorá má všetko na to, aby sa stala podobne vyhľadávaným rodinným autom. Foto:netcarshow.com

Opel Zafira patril od svojho vzniku k najpopulárnejším MPV autám na našom trhu. Značka sa dostala pod krídla francúzskeho megakoncernu Stellantis a z obľúbeného MPV sa stala skôr dodávka. To však neznamená, že by tým niečo stratila. Práve naopak. Je to obrovské rodinné auto, ktoré prekvapí účelnosťou a modernosťou.

Obrovský pomocník

Opel Zafira Life L je auto vhodné na dlhé jazdy, ktoré poskytuje dostatok miest pre osem až deväť osôb. Foto:netcarshow.com

Na prvý pohľad je auto obrovské, no zároveň pripomína sestry z materského koncernu. Keď nie ničím iným, tak hlavne podvozkom. Auto je postavené na rovnakej podvozkovej platforme ako jeho súrodenci zo Stellantisu. Napriek tomu si však zachovalo charakter nemeckého výrobcu. Typická pre Opel zostáva predná maska a spodné plastové obloženie prednej časti, zaujímavo sú tvarované svetlomety a zostávajúce časti auta ťažko popisovať.  Ak má byť totiž Zafira účelným a praktickým autom, je zbytočné dodávať prelisy karosérie alebo iné “ozdobné” detaily. Je to dodávka, ako sa patrí. Testovali sme vozidlo Zafira Life s prídavkom L. Znamená to, že išlo o predĺženú verziu. Samozrejme, okrem tejto najväčšej viac ako päť metrov dlhého auta, výrobca ponúka aj kratšie verzie. Vráťme sa však k “elku”. Na zadné sedadlá sa nastupuje veľkými elektricky ovládanými posuvnými dverami, ktoré sú naozaj priestranné. Zadné dvere sa otvárajú smerom nahor a vďaka dobrému mechanizmu na to netreba mimoriadnu silu. Zvládne to hravo aj žena či väčší junior. Veľkosť auta priam vyzýva na cestovanie. A aký je interiér?

Veľkoleposť a účelnosť

Dva rady zadných sedadiel, ktoré možno nakonfigurovať smerom dopredu, dozadu alebo ich otočiť proti sebe. Foto:netcarshow.com

Zafira pôsobí zvonku trošku stroho, ale to neplatí o interiéri. Tu sa dostanete do úplne iného levelu. Posed za volantom je vysoký, ovládače na bokoch multimediálnej obrazovky sú klasické tlačidlové, čo hodnotíme kladne. Šmátrať po malej obrazovke v snahe počas jazdy niečo zapnúť je nepraktické. Volant sadne do ruky, palubná doska s analógovými ukazovateľmi je trochu jednoduchá, ale opäť ju hodnotíme ako účelnú. Žiadne moderné digitálne vychytávky, ale všetky ovládače sú po ruke a ich ovládanie je intuitívne. Na stredovom stĺpiku je ovládač osemstupňovej automatickej prevodovky s hydromeničom. Táto kombinácia sa nám pozdávala a dodala jazde skutočný pokoj, ticho a výbornú akceleráciu. Sedadlá vpredu sú najluxusnejšie a nebudete cítiť únavu ani po dlhých cestách k moru. Naozaj stoja za to a robia Zafire výborné meno. Napokon, ani zadné rady sedadiel nie sú veľmi iné. Sú to síce lavice, ale výborne tvarované. Zabudli sme pripomenúť, že Zafira Life L má tri rady sedadiel, takže sa do nej pohodlne môže usadiť až osem dospelých osôb. Dva zadné rady sedadiel je možné konfigurovať jednoducho aj proti sebe, nechýbajú výklopné stolíky. Ak si dáte prácu a vyberiete dva rady zadných sedadiel, získate plnohodnotnú dodávku. Keďže ide o viac ako päťmetrové auto, v zadnej časti auta zostalo dostatok miesta pre objemnú batožinu pre všetkých cestujúcich. Kabína auta je vynikajúco odhlučnená a poskytuje dostatok menších i väčších odkladacích priestorov. Na dlhé cesty ako stvorené.

Silák pod kapotou

Prístrojová doska je na prvý pohľad jednoduchá, ale poskytuje všetko, čo je potrebné v kombinácii s najpoužívanejšími asistenčnými systémami. Foto:netcarshow.com

Pod kapotou sme mali dvojlitrový naftový motor CDTi s maximálnym výkonom 177 koní. Pracuje naozaj spoľahlivo, je tichý, takmer nehlučný, zaberá vynikajúco odspodu. Z tohto motora je mali dobrý pocit aj pre jeho pružnosť počas jazdy diaľničnými rýchlosťami a tiež pre jeho spotrebu. Hlavne slušný apetít je výsledkom výbornej spolupráce s osemstupňovou prevodovkou. Preraďovanie rýchlostí je bez akýchkoľvek záchvevov a auto reaguje na stlačenie plynového pedála okamžite. Pravdou však je, že sme stále jazdili maximálne dvaja, takže sme auto plne nezaťažili. Veríme, že aj pri plnom zaťažení vzhľadom na silný motor by naše dojmy neboli veľmi iné. Auto napriek výške sa drží aj v zákrutách dobre, výrazne sa nevykláňa a môžete si dovoliť prejazd zákrutami aj vo vyšších rýchlostiach. Pohodlie a príjemná jazda je zabezpečená. Ak budete počas jazdy dbať na hospodárnosť a úspornosť, môžete jazdiť mimo mesta so spotrebou 5,8 litra, na diaľnici to bude maximálne 8 litrov. Niekomu sa bude zdať, že je to veľa, my však tvrdíme, že je to málo a výsledok je viac ako vynikajúci. Ak budete jazdiť s plne naloženým autom a s ôsmimi cestujúcimi, tak potom pri prerátaní nákladov na dlhú cestu sa vám bude zdať, že so žiadnym osobným autom takýto výsledok nedosiahnete. Je to pravda, lebo auto je ako stvorené pre početnú rodinu alebo výborný pomocník pre malých autodopravcov.

Okrem predĺženej verzie ponúka Opel Zafiru v troch dĺžkových verziách. Foto:netcarshow.com

Ak k tomu prirátame ešte cenu vozidla nepresahujúcu 35 000 eur, potom bude ekonomika vozidla ešte lepšia. Zafira Life ponúka systém IntelliGrip, ktorý zabezpečuje lepší záber na náročných povrchoch, ako je blato, piesok alebo sneh, a udržiava správny smer vozidla. Samozrejmosťou sú všetky najpoužívanejšie asistenčné systémy, ktoré jazdu ešte spríjemňujú a robia bezpečnejšou. Na svete je auto, ktoré si zamilujete a bude výborným pomocníkom a úsporným dopravným prostriedkom.

- Reklama -