Test KIA Rio: Vydarený facelift sa prejavil

0
Typická predná maska súčasných modelov KIA. Foto: netcarshow.com

Po modeli Kia Picanto je Rio väčší súrodenec stále populárny nielen u nás, ale v celej Európe. Ako priamy pokračovateľ modelov Kia Pride a Kia Avella prešiel piatimi omladeniami a v súčasnosti predstavuje to najlepšie, čo doteraz ponúkal v predchádzajúcich verziách.

Zmeny, ktoré prospeli

Zadná časť vozidla je mierne upravená a pôsobí príťažlivo. Foto: netcarshow.com

Ide o malé auto modernej konštrukcie, pútavého vzhľadu a výborných úžitkových vlastností. Najnovšia premena sa síce veľmi nelíši od predchádzajúcej. Pôsobí skôr konzervatívnym vzhľadom, ale poteší skôr tých, ktorí uprednostňujú klasiku pred extravaganciou. Žiadne módne výstrelky, žiadne vychytávky, ktoré, napokon, cenu áut iba zvyšujú. Predná maska je dnes typická pre všetky nové modely tohto výrobcu. Pribudla veľká „mreža“ pod predným nárazníkom, zmenili sa predné svetlá. Zadná časť je mierne zmenená. Spôsobil to prelis pod zadným oknom piatych dverí. Pôsobí to však pekne.

Interiér príjemne prekvapil

Hneď po nasadnutí ma zaujali klasické ovládače, čo je stále pre mnohých pochopiteľnejšie než tápanie po čoraz väčších a zložitejších digitálnych obrazovkách. Nič proti nim, ale KIA Rio patrí medzi dostupnejšie automobily, ktorých majitelia uprednostňujú cenu pred zložitosťou digitálnych ovládačov. Ako inak, auto má síce stredový displej, ale 8-palcový infotainment má pod sebou „hardvérové skratky“ k základným funkciám. Interiér je dobre a vkusne spracovaný, aj keď v ňom dominujú tvrdšie plasty. Má však prekvapivo veľký vnútorný priestor. Rázvor 2 580 mm umožnil vytvoriť dostatok miesta pre piatich cestujúcich. Sedadlá sú bezproblémové, i keď, vzhľadom k rozmerom auta, pomerne s krátkymi sedákmi. Na svoju triedu má skutočne veľký batožinový priestor. Tristo litrov nemá prakticky žiadna konkurencia v tejto triede.

Výkonný trojvalec

Je málo výrobcov, ktorí sa rozhodnú do malého auta inštalovať sedemstupňový automat k litrovému preplňovanému trojvalcu. Tento má však úctyhodný výkon takmer sto koní a s touto kombináciou je to mimoriadne živé a výkonné auto. Príjemne ma prekvapila jazdná dynamika a aj spotreba. Pri vyšších autostrádnych rýchlostiach mierne preniká do kabíny hluk motora ale dá sa to prehliadnuť. V meste sa s ním jazdí naozaj spoľahlivo, dostatočne dynamicky. Je schopné zrýchliť, čo umožňuje bezproblémové predbiehanie. Dvojspojková prevodovka výborne spolupracuje s motorom a dokáže jeho silu dokonale využiť. Prevodovka neradí s oneskorením a intenzívnym podradením vytvorí dostatočnú silu. Jazda v meste je navyše úsporná. Na okresných cestách nebol problém dosiahnuť spotrebu aj necelých päť litrov, v meste o pol litra viac a na diaľnici o ďalší liter viac. Dynamika a kultivovaný prejav motora auto umožňuje prekonávať aj väčšie vzdialenosti. Nejde teda iba o typické malé auto vhodné najmä do mesta. Bola by škoda nevyužiť potenciál tohto milého a príjemného auta aj na dlhšie jazdy. Určite vás očarí a príjemne prekvapí.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu