sobota, 27 novembra, 2021
1.8 C
Bratislava
ÚvodArénaTEST Dacia Sandero Stepway: Prichádza mladšia a krajšia

TEST Dacia Sandero Stepway: Prichádza mladšia a krajšia

Vozidlá značky Dacia Sandero sú na našich cestách naozaj  bohato zastúpené. Doterajšie generácie autu urobili dobré meno. Najnovšia verzia si podľa mňa bude počínať ešte zdatnejšie. Má na to všetky predpoklady a potvrdzuje záujem automobilky o dosiahnutie novej kvality.

O triedu vyššie

Rodina nových modelov Dacie Sandero. Foto: netcarshow.com

Nové Sandero s terénnym balíkom Stepway sa rozbehlo na naše cesty vo svojej tretej generácii. Je to malý ale šikovný hatchback. Vďaka výraznému oplastovaniu karosérie nepôsobí ako malé auto. Výrazné strešné nosiče, ktoré sú umiestnené pozdĺžne, ale po malých zásahoch sa dajú upevniť aj priečne. Je to síce malá, ale o to praktickejšia vychytávka. Je postavené na najnovšej platforme CMF-B, ako majú sesterské modely Renaultu Clio alebo Captur. Zmena k lepšiemu a doslova posunu do vyššej a hlavne krajšej podoby je viac ako zreteľná. Predné stretávacie svetlá LED ústiace do novej masky, vstupné otvory prívodu vzduchu na spodku prednej masky pôsobia mohutne a premyslenejšie, v základe nechýbajú 16-palcové kolesá. Aj zadná, doteraz pomerne fádna zadná časť modelu, je prepracovaná a zadné dvere sú takisto úplne iné. Auto narástlo vo všetkých smeroch okrem výšky, čo mu pomohlo vytvoriť veľkorysejší vnútorný priestor.

Moderný a príjemný interiér

Interiér vozidla je priestrannejší a poskytuje oveľa viac technologických modernizácií. Foto: netcarshow.com

Auto nielen dizajnom púta pozornosť, ale po nastúpení do interiéru ma čakalo ďalšie prekvapenie. Prístrojová doska je úplne nová, pričom vnímaná kvalita sa posunula o level vyššie, a kompletne sa modernizoval aj infotainment. Vo vyšších výbavách máte 8-palcový, voľne stojaci dotykový displej, doplnený navigáciou. Volant potiahnutý kožou má výškové i pozdĺžne nastavenie, sedadlá sú takisto skvelé. Prišlo mi na um, že zmien k lepšiemu je toľko, že ani nemá zmysel súčasnú generáciu porovnávať s predchádzajúcimi. Niet čo porovnávať. Priestor vzadu vďaka nárastu štyroch centimetrov poskytuje oveľa väčší komfort a pohodlie. Aj zadné sedadlá sú úplne iné. Celkovo je dielenské spracovanie, ako aj použitie nových materiálov oveľa kvalitnejšie. Tvrdé plasty však úplne nezmizli, ale je ich podstatne menej.

Klasický liter

Kufor poskytuje 515 litrov, čo je na túto kategóriu nadpriemerná veľkosť. Foto: netcarshow.com

Pod kapotou testovanému auta bol známy litrový benzínový trojvalec s výkonom 91 koní. Ten však nebol spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ale automatickou CVT, ktorá občas trochu váha s preradením nahor. V kombinácii s ňou rozhodne Sandero Stepway nie je žiaden trhač asfaltu, krútiaci moment je 142 Nm, čo je o niečo menej, než pri manuále a pre zrýchlenie na stovku potrebuje vyše 14 sekúnd. Sandero Stepway síce nie je určený na prekonávanie rýchlostných rekordov vo svojej kategórii ale na pokojnú jazdu na cestách a nezľakne sa ani menej náročného terénu. Je to taký malý obojživelník. V priemere si auto vypýtalo 6,5 litra, ale v meste som sa dostal aj na hranicu piatich litrov. Na diaľnici je pre menej výkonný trojvalcový motor o niečo “hladnejší” – osem litrov na sto kilometrov. Odhlučnenie vozidla je o niečo lepšie ako pri predchodcoch, ale na cestných nerovnostiach zadná náprava občas odskakovala. Dá sa to však hravo zvládnuť. Ako každé auto aj Sandero Stepway potrebuje, aby si naň vodič zvykol a využil jeho nesporné kvality a menšie neduhy dokázal eliminovať spôsobom jazdy.

Dacia Sandero Stepway prichádza na trh ako úplne iné, modernejšie a technologicky vyspelejšie auto. Foto: netcarshow.com

Celkovo auto pôsobí naozaj príjemným dojmom a nejde v žiadnom prípade o lowcost. Diazajn a interiér ma presvedčili svojou kvalitou a hlavne výbavou už v základnej verzii. Na výber sú však iba dva výbavové úrovne. Vzhľadom na to, že už v nižšej výbave nájdete takmer všetko, čo k jazde potrebujete, je nižší počet výbavových stupňov absolútne dostatočný. Nástup Sandera Stepway na automobilový trh bol skutočne úspešný. Vo Francúzsku bolo začiatkom roka najpredávanejším autom a u nás v prvom polroku predstihlo v počte predaných kusov aj Clio, Polo a Swift.

728*90

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

- Reklama -
Slovensko
Pozitívne vzorky 660,386 +9,152 Dnes Úmrtí 14,228 +51 Dnes Uzdravení 540,119 Infikovaných 106,039 Last updated: 27. novembra 2021 - 18:55 (+01:00)
Koronavírus (COVID-19), súhrn a štatistiky
- Reklama -spot_img