Test Opel Crossland: Keď sa facelift vydarí

0
Opel Crossland prešiel po troch rokoch od uvedenia na trh omladzovacou kúrou, ktorá mu pomohla. Foto: netcarshow.com

Opel Crossland zaujal po svojom príchode na trh nielen tým, že dobre vyzerá a má kvalitnú techniku, ale najmä priaznivou cenou. Ako prakticky každá automobilka zvykne po niekoľkých rokoch modelu pristúpiť k “omladeniu” pôvodného auta. To isté platí aj o Opli Crossland.

Zdokonalený dizajn

Dizajn auta je sviežejší a bočná farebná linka sa tiahne celou bočnou stranou. Foto: netcarshow.com

Pôvodne bol Crosland mierne konzervatívny, aj keď trochu zvláštny. Nepodobal sa na nič z konkurencie a tým bol ojedinelý. Facelift z neho urobil sebavedomejšie auto a smelo možno potvrdiť, že zmena mu prospela. Zaujme jednoliatou čelnou maskou, ktoré je dnes typické pre autá tejto značky. Zboku si auto zachovalo spomínaný zvláštny tvar, ktorej dominuje farebná línka tiahnúca sa ponad všetky bočné okná a končí sa klesajúcou čiarou zakončenou akousi hokejkou. Zadná časť vozidla neprešla výraznejšou zmenou, čo je, možno, trochu na škodu. Ale zaujímavo riešené zadné svetlá zostali. Auto zostalo štýlové a ešte tento prívlastok posunulo k vyššej kvalite.

Interiér s výbornými sedadlami

Interiér vozidla je príjemný a najlepšie hodnotím hlavne kvalitné sedadlá. Foto: netcarshow.com

Aj keď Crossland nepatrí k veľký autám, priestoru pre cestujúcich má dostatok vpredu a ani vzadu nechýba. Interiér vozidla prešiel len kozmetickými zmenami, v porovnaní s exteriérom trochu zaostáva. Zaujali ma predovšetkým predné sedadlá. S predcházajúcim modelom sa nedajú porovnať. Sú dostatočne veľké s perfektným bočným držaním tela. Poťah je príjemný na dotyk a pevnosť sedadiel tak akurát. Moderná tkanina doplnená s hnedými a čiernymi detailami iba podčiarkuje ich kvalitu. Palubná doska nie je úplne digitálna, čo v súčasnosti je ojedinelé. Digitálnu rýchlosť či spotrebu však zobrazuje palubný počítač a jej analógové budíky vyzerajú elegantne. Interiér celkovo pôsobí solídnym dojmom a jeho materiálová skladba je na daný segment úplne v poriadku. Volant s multifunkčnými tlačidlami má dobrý tvar, ponúka aj kompletné ovládanie tempomatu. Odkladacích priestorov je v interiéri dosť, ale najmä vo dverách mohli byť trochu objemnejšie. Objem kufra je 410 litrov, čo je priemerná hodnota. Páčilo sa mi plató v kufri s odkladacím priestorom.

Nafty sa nebojí

Opel patriaci do koncernu PSA, dnes Stellantis, sa podobne ako všetky značky tejto spoločnosti neboja dieselových motorov. Aj nami testovaný Crossland poháňal vznetový štvorvalec s objemom poldruha litra. Má výkon 120 koní a crossoveru poskytuje dostatočnú razanciu a silu. V kombinovanej premávke je možno dosiahnuť spotrebu pod päť litrov nafty, ale pri pozornejšej a opatrnejšej jazde sa možno dostať aj pod štyri litre. A to je naozaj potešujúci výsledok. S autom sa jazdilo príjemne. Pomáhala tomu aj samočinná šesťstupňová prevodovka, ktorá radila plynulo a bez zbytočných trhaní. Mierne leošie by mohlo byť odhlučnenie interériu. Hluk motora a jazda vo vyšších rýchlostiach bolo dosť počuť. Opel Crossland je milé a spoľahlivé auto, ktoré dokáže potešiť kvalitou a príjemnou i úspornou jazdou. My sme mali k dispozícii auto za 24 000 eur v plnej výbave. Základná cena je však už na úrovni 13 790 eur. Určite sa oplatí.

- Reklama -