Nissan Qashqai: Keď odchádza kráľ

0
Druhá generácia Nissanu Qashqai prešla pred štyrmi rokmi omladzovacou a vydarenou úpravou. Foto: netcarshow.com

Zároveň však treba k nášmu titulku dodať, že prichádza už aj nový kráľ. Druhá generácia jedného z najpopulárnejších crossoverov prišla na trh v roku 2013 a lúči sa so svojou kariérou dôstojne. Priniesol radosť a pôžitok a zdokonalil predajné čísla prvej generácie, ktorú poznáme aj z našich ciest už od roku 2006.

Menšie zmeny exteriéru po facelifte

Zadná časť vozidla dostala modernejšie tvarované svetlá a výraznejší nárazník. Foto: netcarshow.com

Nezaškodí zhodnotiť Qashqai druhej generácie, z ktorej čerpá už jeho nástupca. Nami testovaný Nissan od posledného faceliftu spred štyroch rokov stojí na modulárnej platforme CMF, ktorú zdieľa napríklad so sesterským Renaultom Kadjar. Karoséria po facelifte spred štyroch rokov neprešla výraznými zmenami. Oblé tvary prednej kapoty pôsobia stál epríťažlivo. Zmenená bola predná maska s výrazným pochrómovaným oblúkom, ktorej dominujú šikmo tvarované svetlomety. Zmenené boli spätné zrkadlá, ktoré dostali hranatejší tvar. Zmenou prešlo aj umiestnenie hmlových svetiel, pod ktorými sa nachádzajú nenápadné svetlá denného svietenia. Zboku nenastali prakticky žiadne zmeny a zadné piate dvere dostali mierne upravené zadné svetlá a hrubší zadný nárazník. Autu z vizuálneho hľadiska niet čo vyčítať.

Prepracovaný a príjemný interiér

Sedadlá a prístrojová doska spolu s klasickými ovládačmi nám vyhovovali. Foto: netcarshow.com

Nissan Qashqai patrí medzi najlepšie a aj najpríjemnejšie crossovery na našom trhu. Sedadlá sú dostatočne veľké a pohodlné s výbornou výškovou variabilitou. O niečo menej pohodlné bolo sedenie na zadných sedadlách. Ovládanie klimatizácie má vlastný panel s výbornou ergonómiou, “budíky” sú klasické a veľmi prehľadné. Páči sa mi tiež veľmi prirodzený posed za volantom. Oceňujem použitie kvalitných materiálov a aj dielenské spracovanie bolo na kvalitnejšej úrovni. Príjemný bol pohľad aj na prístrojovú dosku. Dominujú jej okrúhle budíky ako zo starej školy. Niekomu to nemusí vyhovovať a preferuje skôr digitálne ukazovatele a ovládače. Ja v každom prípade za “klasiku”. Zvykol som si a zbytočné kumulovanie funkcií do jednej obrazovky infotainmentu sa mi zdá byť dokonca pre vodičovu pozornosť aj nebezpečné. Prstom sa presne dotknúť konkrétneho symbolu vyžaduje aj pozornosť vodiča. Aj keď uznám, že takéto digitálne systémy skrývajú množstvo potrebných funkcií. V testovanom vozidle túto funkciu plnila spoľahlivo malá obrazovka v strede prístrojového panelu. Ovládať viaceré funkcie a nastavenia stačilo klasickými okrúhlymi ovládačmi. Mne to vyhovovalo.

Diesel nehľadajte

Pod kapotou sme mali aliančný benzínový štvorvalcový motor DIG-T s objemom 1,3 litra spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon motora bol dostatočný na razantnú aj rýchlu jazdu. Nami testované auto poháňalo 140 koní. Radenie bolo plynulé a  bezchybné. Sprevodovanie jednotlivých stupňov bolo precízne. Motor má výborný prejav, je tichý a ani vo vysokých otáčkach ho takmer nepočuť. Má výborný záber už v nižších otáčkach a cítite jeho silu. Pri predbiehaní vo vyššej rýchlosti na vyššom prevodovom stupni sa prejavila jeho mierna dynami. Najlepšie pracuje v strednom pásme otáčok a jeho apetít sa výrazne nezvyšoval ani pri diaľničných limitoch. Priemer spotreby bol naozaj slušný – 6,6 litra na sto kilometrov. Pritom ani diaľničná rýchlosť si nevypýtala viac ako 7,3 litra. Výrazne skromnejší bol motor na okresných cestách pri dodržiavvaní povolených limitov – 5,5 litra.

Jazdné vlastnosti

S týmto autom aj napriek chýbajúcemu pohonu 4×4 sa pokojne môžete vybrať aj do prírody. Foto: netcarshow.com

Spomínali sme, že auto malo výborne odhlučnený interiér. Je to crossover, ktorý aj napriek pohonu iba úredných kolies sa na ceste správa isto bez zbytočných naklánaní aj v ostrých zákrutách. Vidieť, že Nissan dokáže celkom verne svojej overenej tradícii vyrobiť auto vhodné na cestu i do terénu pri dodržaní pohodovej jazdy. To považujem za veľkú výhodu Qashqaia bez obmedzenia komfortu a pohodlia. Svetlá výška podvozka je 18 centimetrov, čo bez problémov umožňuje prekonávať aj väčšie nerovnosti náročnejšieho terénu. Je to auto vhodné do mesta, na cesty i do prírody pre celú rodinu. Vďaka za výborné auto, ktoré si už pätnásť rokov drží svoju kvalitu. Už sa teším na nástupcu druhej generácie.

- Reklama -