Zápal srdcového svalu ako vedľajší účinok po očkovaní? Skúmajú to experti

0
Svetové sídlo Pfizeru v NewYorku. Foto: TASR/AP

Zdravotnícki experti sa snažia zistiť, či zápal srdcového svalu môže patriť medzi zriedkavé vedľajšie účinky u dospievajúcich osôb a mladších dospelých po podaní druhej dávky vakcíny proti ochoreniu COVID-19.

V piatkovom online vydaní časopisu Pediatrics sa objavil článok o siedmich amerických tínedžeroch, u ktorých sa vyskytol takýto zápal po očkovaní proti koronavírusu, i keď súvislosť s vakcínou nebola dokázaná.

Chlapcom vo veku od 14 do 19 rokov v priebehu apríla a mája podali očkovacie látky od spoločnosti Pfizer a do niekoľkých dní sa u nich prejavila bolesť v hrudníku. Následné testy preukázali zápal srdcového svalu, tzv. myokarditídu.

Článok v spomenutom časopise uviedol, že prípady zápalu srdcového svalu budú vyžadovať ďalšie skúmanie, no dodal, že „výhody očkovania proti tejto smrteľnej a vysoko prenosnej chorobe jednoznačne prevyšujú akékoľvek potenciálne riziká“.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu