Prieskum: Takmer polovica CEO neočakáva návrat do “normálu” skôr ako v roku 2022

0
Foto: moerschy, Pixabay

Riaditelia najvýznamnejších globálnych spoločností v tomto roku neočakávajú návrat k podnikaniu tak, ako ho poznali pred pandémiou. Iba tretina top manažérov verí, že sa ich firma vráti do normálneho režimu už v roku 2021. Štvrtina firiem sa k stavu pred pandémiou nikdy nevráti, lebo zmenila svoj obchodný model. Vyplýva to z prieskumu audítorskej globálnej siete KPMG – 2021 KPMG CEO Outlook Pulse Survey.

Prieskum bol realizovaný od 29. januára do 4. marca na vzorke 500 riaditeľov firiem z Austrálie, Kanady, Číny, Francúzska, Nemecka, Indie, Talianska, Španielska, Japonska, UK a USA. “Viacerí riaditelia využili krízu na transformáciu svojho modelu podnikania, spôsobu práce a zavádzali transformačné projekty. U niektorých to bola nevyhnutnosť a u iných voľba. Potvrdzuje to aj 24 % respondentov prieskumu, ktorí uviedli, že zmeny sú pre nich trvalé a zostanú aj v post-pandemickej ére,” objasnil Ľuboš Vančo, predseda rady partnerov KPMG na Slovensku.

O zmenšení kancelárskych priestorov uvažuje 17 % z opýtaných a 30 % plánuje zaviesť hybridný model práce – väčšina zamestnancov by pracovala dva až tri dni v týždni z domu. Vzhľadom na zvýšené množstvo pracovného stresu polovica firiem svoju pozornosť intenzívnejšie upriamuje na fyzickú a duševnú pohodu zamestnancov. Pre zvýšenie flexibility pracovného prostredia 14 % respondentov dokonca zvažuje zdieľané kancelárske priestory.

Jedna tretina lídrov plánuje vo svojej firme zaviesť hybridný model práce. Zamestnanci by tak približne polovicu dní v týždni pracovali z domu a druhú polovicu z kancelárie. Pred pol rokom prijímalo 73 % spoločností zamestnancov s tým, že budú pracovať z domu. V najnovšom prieskume takto uvažovala už len jedna pätina spoločností. Ochrana údajov je preto najvýznamnejším záujmom pre 18 % z nich, keďže citlivé dáta prechádzajú prostredníctvom domácich a verejných sietí.  

Počas niekoľkých mesiacov dokázalo až 74 % lídrov inovovať v oblasti digitalizácie a 15 % v prieskume uviedlo, že táto transformácia predbehla ich plány o niekoľko rokov dopredu. Zaobstaranie novej digitálnej technológie je u 61 % lídrov popredným záujmom v oblasti fúzií a akvizícií, druhým v ich poradí je zvyšovanie svojho podielu na trhu. Tento cieľ uviedlo 43 % respondentov.

- Reklama -