štvrtok, 15 apríla, 2021
7.1 C
Bratislava
Úvod Aréna Podvody s najazdenými kilometrami

Podvody s najazdenými kilometrami

Umelá zmena stavu tachometra je jedným z najväčších problémov trhu s ojazdenými vozidlami na celom svete. Tento znepokojivý trend stále existuje, mnohí podvodníci naďalej zvyšujú umelo hodnotu svojich vozidiel tým, že umelo znížia počet najazdených kilometrov.

Najväčšia platforma na kontrolu histórie automobilov carVertical realizovala výskum s cieľom zistiť, ktoré autá sú najčastejšie predmetom podvodov s tachometrom. Analyzovali viac ako 570 000 správ o histórii automobilov a výskum ukázal, koľko peňazí v priemere vodiči zbytočne minú pri kúpe automobilu so zmeneným stavom kilometrov.

Dominujú dieselové motory

Spomedzi všetkých správ o histórii automobilov väčšinu podvodov s najazdenými kilometrami zaznamenali pri vozidlách s naftovým pohonom. Tvoria takmer tri štvrtiny (74,4 percenta) automobilov so zaznamenanými zmenami najazdených kilometrov. Naftové motory sú zvyčajne jasnou voľbou pre vodičov, ktorí každý deň prekonávajú väčšie vzdialenosti. To je aj hlavný dôvod, prečo majú hlavne také autá na trhu s ojazdenými vozidlami falošne zmenené počty najazdených kilometrov.

Zdroj: carVertical

Pri ojazdených benzínových autách je menej pravdepodobné, že dôjde k podvodom s najazdenými kilometrami. Tvoria „len” asi 25 percent všetkých zaznamenaných udalostí zmien kilometrov. Tento trend sa však v budúcnosti môže zmeniť, pretože pomer predávaných áut s naftovým a benzínovým pohonom, ako dokazuje aj predaj úplne nových automobilov, sa za posledné roky dramaticky zmenil. Elektrické autá a hybridy s falošnými stavmi tachometra patria k najvzácnejším úkazom, pričom  tvoria iba 0,6 percenta prípadov podvodov s falošným stavom tachometra.

Výrazný zisk alebo strata

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sú podvody s najazdenými kilometrami medzi nespravodlivými predajcami automobilov také známe, je ich nízka cena. Tachometer je možné stočiť už pár stovák eur, dokonca aj pri dobre zabezpečených autách s najnovším implementovaným softvérom. Škoda pre spoločnosť či kupujúceho je však oveľa väčšia. Ako odhalil výskum spoločnosti carVertical, v závislosti od veku a stavu ojazdeného vozidla by mohlo stočenie najazdených kilometrov umelo zvýšiť cenu vozidla až o 25 percent. Údaje ukazujú, že zisk z vozidiel dovezených z USA sa zvyčajne môže zvýšiť až o neskutočných 6 000 eur. A to je dosiahnuteľné iba pomocou umelého zásahu do počítadla kilometrov – tachometra.

Čím staršie auto, tým väčší zásah

Zdroj: carVertical

Podľa prieskumu sú najbežnejšími kandidátmi na zmenu údajov na tachometre automobily, vyrobené v rokoch 1991 až 1995. Vozidlá z tejto vekovej skupiny majú zvyčajne stočené tachometre s priemernou hodnotou 80 000 kilometrov. Staršie autá sú z technického hľadiska lacnejšie a zásah je možné vykonať pomerne jednoducho – stačí pár minút a nový stav tachometra je na svete. Pri vozidlách vyrobených v rokoch 2016 až 2020 sa namerané hodnoty tachometrov zmenili v priemere o 36 000 kilometrov. Škoda pri takýchto podvodoch však môže byť niekoľkonásobne vyššia ako v prípade automobilov zo staršej vekovej skupiny. Výskumná štúdia zistila, že podvody s počtom najazdených kilometrov môžu niekedy dosiahnuť až 200 000 alebo dokonca 400 000 kilometrov.

Riešením je kontrolovať online

Mnoho kupujúcich ojazdených vozidiel netuší nič o histórii vozidla, ktoré sa chystajú kúpiť. Niektorí predajcovia navyše ani nevedia, čím všetkým auto v minulosti prešlo. Správa o histórii vozidla môže odhaliť niektoré skutočnosti, na základe ktorých sa nestanete novým vlastníkom zle udržiavaného automobilu. Môže vám to priniesť aj špeciálnu konkurenčnú výhodu pri zjednávaní ceny. Dvadsať päť percent hodnoty automobilu sa môže javiť ako naozaj dobrý dôvod na kontrolu histórie vozidla online.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

- Reklama -

NAJČÍTANEJŠIE

- Reklama -
Slovensko
Pozitívne vzorky 373,950 +843 Dnes Úmrtí 10,877 +79 Dnes Uzdravení 255,300 Infikovaných 107,773 Last updated: 15. apríla 2021 - 16:24 (+02:00)
Koronavírus (COVID-19), súhrn a štatistiky
- Reklama -