Doležal: Ak sa zastaví doprava do Nemecka a späť, môže to mať lavínový efekt

0
Na snímke minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Foto: TASR

Nemecko sa rozhodlo zaradiť Slovensko k rizikovým krajinám z hľadiska šírenia vírusu s platnosťou od 14. februára (nedeľa). Nemajú pritom platiť žiadne výnimky a pre vodičov nákladnej dopravy požaduje Nemecko registráciu a test nie starší ako 48 hodín (vrátane tranzitu).

Minister zahraničia Ivan Korčok už stačil poslať protestnú nótu a rokuje aj so svojim partnerom v Nemecku, do akcie na pomoc slovenským kamionistom prizval aj Maroša Šefčovica.

Ku kritikom tohoto nariadenia sa pridáva aj minister dopravy SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Na sociálnej sieti vyhlásil, že nákladná doprava v Európe nesmie zastať. Podmienky zo strany Nemecka, aby sa vodiči nákladnej dopravy registrovali a mali test nie starší ako 48 hodín (vrátane tranzitu), považuje v praxi za nerealizovateľné.

“Predstavuje to vážne ohrozenie obchodu a výmeny tovarov medzi Slovenskom a Nemeckom,” upozornil Doležal. Takýto krok, ako tvrdí, môže mať lavínový efekt, ktorý ochromí život v mnohých ďalších krajinách. Minister pripomína, že nákladná doprava v rámci Európskej únie funguje v takzvanom green lanes, čo je základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu Únie. “Obmedzenie čo i len jednej dopravnej tepny môže mať ďalekosiahle následky,” upozornil Doležal.

Nemecko sa rozhodlo zaradiť Slovensko k rizikovým krajinám z hľadiska šírenia vírusu s platnosťou od 14. februára (nedeľa). Nemajú pritom platiť žiadne výnimky a pre vodičov nákladnej dopravy požaduje Nemecko registráciu a test nie starší ako 48 hodín (vrátane tranzitu). Podmienka je v praxi nerealizovateľná a predstavuje vážne ohrozenie obchodu a výmeny tovarov medzi Slovenskom a Nemeckom. Spolu s Ivanom Korčokom, Romanom Mikulcom, Martinom Klusom a Marošom Šefčovicom a ďalšími sa snažíme intervenovať proti tomuto rozhodnutiu priamo v nemeckej vláde ako aj v Komisii Európskej Únie.

Chápem, že každá krajina sa snaží brániť proti prenosu vírusu cez hranice. No takýto krok môže mať lavínový efekt, ktorý ochromí život v mnohých ďalších krajinách. Nákladná doprava v rámci EÚ funguje v tzv. green lanes, ktoré sú základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu EÚ. Obmedzenie čo i len jednej dopravnej tepny môže mať ďalekosiahle následky.

- Reklama -