Vianočná nákupná sezóna v USA prekonala očakávania

0
shopping mall, christmas, christmas tree
Foto: StockSnap, Pixabay

Vianočná nákupná sezóna v USA prekonala očakávania, ktoré znížila koronakríza.

Maloobchodné tržby počas predĺženej vianočnej 75-dňovej nákupnej sezóny medziročne stúpli o 3 %, vyplýva zo správy Mastercard SpendingPulse, ktorá sleduje všetky platobné metódy v rámci online predaja aj predaja v kamenných predajniach. Vývoj je podstatne lepší, než počas poslednej recesie v roku 2008, kedy maloobchodné tržby klesli o 3,5 %.

Maloobchodné tržby z online predaja vyskočili o 49 %, vyplýva zo správy spoločnosti Mastercard. Na online predaj teraz pripadla pätina tržieb. V roku 2019 sa online predaj na celkových maloobchodných tržbách podieľal 13 %.

Mastercard tento rok počítal tržby za predĺženú vianočnú sezónu od 11. októbra do 24. decembra, keďže mnohí maloobchodníci spustili vianočné predaje skôr, aby predišli návalom. V rámci tradičnej vianočnej sezóny od novembra do Štedrého večera tržby vzrástli o 2,4 %. 

“Je to veľmi zdravé číslo, ak zoberieme do úvahy výzvy spôsobené pandémiou koronavírusu,” uviedol expert Mastercard a bývalý výkonný riaditeľ Saks Steve Sadove. “Ukazuje mi, že americký spotrebiteľ je veľmi odolný.”

Podiel tržieb zaznamenaných počas vianočnej sezóny na celkových tohtoročných tržbách predstavoval 19,7 %, potvrdila správa.

- Reklama -