Lotyšsko zakázalo vysielanie ruskej štátnej televízie

0
Na archívnej snímke Dmitrij Kiseľov. Foto: TASR/AP

Lotyšsko zakázalo v utorok vysielanie ruskej štátnej televízie stanice RT. Zákaz bude platiť dovtedy, kým bude šéf televízie Dmitrij Kiseľov figurovať na sankčnom zozname Európskej únie za jeho údajnú podporu ruskej anexie Krymu v roku 2014, píše agentúra AP.

Lotyšská národná rada pre elektronické masmédiá uviedla, že v krajine zakázala vysielanie siedmich staníc, ktoré patria pod sieť RT.

Ide o televízne stanice RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary a RT TV.

Vo svojom rozhodnutí rada uviedla, že všetky tieto stanice sa vo svojom vysielaní snažili prezentovať Lotyšsko ako zlyhávajúci štát.

Lotyšské úrady dodali, že o zákaze budú informovať ďalšie členské krajiny Európskej únie, ktoré zároveň vyzvú, aby pristúpili k rovnakému kroku.  

Zákaz umožnila úprava lotyšského zákona o elektronických médiách. Platiť bude dovtedy, kým bude Kiseľov na sankčnom zozname.

Generálny riaditeľ mediálnej spoločnosti RT je v Rusku známym novinárom a televíznou osobnosťou. Predtým pôsobil ako generálny riaditeľ agentúry RIA Novosti.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu