Novela porušuje práva spotrebiteľov. Centrum kritizuje prijatý návrh zákona o zájazdoch

    0
    Ilustračná snímka. (Autor: unsplash.com)

    Doposiaľ platný zákon o zájazdoch podľa Spotrebiteľského Centra poskytoval všetky možnosti na vyriešenie súčasnej situácie, a dokonca počíta aj s nepredvídateľnými situáciami, keď sa zájazd nezrealizuje.

    „Mnohé cestovné kancelárie vzniknutú situáciu vyriešili v súlade s platným zákonom a po dohode so svojimi klientmi. Preto novela zákona ako neadekvátny zásah do práv spotrebiteľa nemá reálne opodstatnenie. Zákon je neférový a jednostranne zvýhodňuje cestovné kancelárie,” tvrdí Miroslav Antoňak zo Spotrebiteľského Centra.

    Z analýz organizácie vyplýva, že niektoré cestovné kancelárie skôr či neskôr budú nútené vyhlásiť konkurz.

    „Týmto sa iba skomplikuje uplatňovanie nárokov na vrátenie peňazí cestujúcich,” doplnil Antoňak. Spotrebiteľské združenia sa podľa jeho slov chcú obrátiť s petíciou na prezidentku SR.

    „Požadujú, aby nebolo zasahované do základných práv občanov a aby parlamentom schválenú novelu nepodpísala,” dodal Antoňak.

    - Reklama -