Český ekonóm: „Je len otázkou času, kedy kult bezpohlavnosti prejde do ulíc.“ A dnešných pokrokových liberálov asi prekvapil tvrdením, že väčšina ľudí sa delí na mužov a ženy

    0
    Hlavný ekonóm spoločnosti Next Finance Vladimír Pikora (Autor: Hans Štembera)

    Na úvod si Pikora všíma slová nemeckého módneho návrhára Karla Lagerfelda, ktorý minulý týždeň skritizoval proimigračnú politiku nemeckej kancelárky Angely Merkelovej, keď vyhlásil, že nie je možné zabiť milióny Židov a potom do krajiny na ich miesto priviesť milióny ich najhorších nepriateľov. „Akokoľvek tieto udalosti od seba delia desiatky rokov,“ podotkol Lagerfeld.

    „Ihneď bolo podané trestné oznámenie. A kritika nabrala nevídané rozmery. Medzi tými, ktorí Lagerfelda kritizovali, bol, pochopiteľne, aj módny priemysel. Mne to ale nedalo. Možno som ako analytik prehnane posadnutý snahou prísť veciam na kĺb, avšak položil som si otázku, či išlo skutočne len o kritiku vítačov imigrantov alebo o konkurenčný boj. Len čo som sa v tom začal trochu viac hrabať, ukázalo sa, že to vlastne vôbec nie je jednoduché odlíšiť,“ poznamenal Pikora.

    A konštatuje, že Lagerfeld sa vždy vyznačoval tým, že jeho modelky boli tak trochu ženy mužatky. „Lenže zatiaľ čo Lagerfeld je roky rovnaký, módny priemysel sa mení. Väčšina návrhárov úplne opustila ženské krivky. A tak sa v porovnaní s nimi aj minimalistický Lagerfeld bez akejkoľvek zmeny svojho štýlu naraz stal ultrasexy a ženský,“ poznamenal Pikora so slovami, že módny priemysel už nejaký čas nie je o krásnych sexy ženách.

    Pôvodný text TU.

    „Úplne vážne sa objavujú štúdie o tom, že máme nie dve, ale hneď 25 pohlaví. Vážne. Deti v Británii dostali dotazník, v ktorom sa mali identifikovať s jedným z 25 gendrov. A došlo to tak ďaleko, že niektoré štáty už legalizujú tretie pohlavie, čo je len predstupeň k legalizácii ďalších,“ dodal Pikora.

    Podľa jeho slov, keď si uvedomíme prudkú premenu módneho sveta, kritika Lagerfelda, ktorý nejde s prúdom a ktorého modelky stále viac-menej vyzerajú ako ženy, dostáva iné obrysy. „Možno nejde len o imigrantov, ale všetko zapadá do kontextu tichej revolúcie v módnom priemysle, ktorá sa skôr či neskôr premietne do celej európskej spoločnosti. Ľudia, samozrejme, majú sklon napodobňovať módne časopisy. To je napokon tiež dôvod, prečo si ich kupujú. Je tak len otázkou času, kedy kult zďaleka nielen bezpohlavnosti prejde do ulíc,“ povedal český ekonóm.

    „Kritika prostorekého Lagerfelda a jeho názorov tak pre mňa nie je len kritikou jeho protiimigračného názoru. Myslím si, že na Lagerfelda si jednoducho všeobecne brúsia zuby aj všetci tí, ktorým nejako záhadne začalo prekážať, že drvivá väčšina ľudí na planéte sa stále ešte delí na mužov a ženy,“ uzavrel Pikora.

    - Reklama -