Lubyová: Branná výchova by sa mala skvalitniť, nový predmet však nie je cesta

    0
    Martina Lubyová (Autor: TASR)

    “Máme rozpracovaný koncept skvalitnenia brannej výchovy,” uviedla ministerka s tým, že nový predmet však nie je dobrou cestou. “Aj bez nového predmetu dokážeme skvalitniť výučbu tým, že sa to integruje do iných predmetov,” povedala s tým, že jej ministerstvo komunikuje o tejto veci aj s inými rezortmi.

    Poukázala na existenciu branných cvičení, ktoré by sa mohli prehĺbiť, a tiež na to, že rôzne časti výchovy sa dajú vyučovať v rámci iných predmetov. Napríklad prvá pomoc na biológii. Telesná výchova podľa ministerky dáva tiež veľa možností.

    Lubyová so znepokojením prijala informáciu od ministerstva obrany o ďalšom pôsobení organizácie Slovenskí branci. Rezort školstva vníma a podporuje preverenie tejto organizácie, ktorá sa dlhodobo pokúša aj o začlenenie do výchovno–vzdelávacieho procesu v školách realizáciou účelových cvičení alebo šírením nevhodnej literatúry v školách.

    Ministerstvo už v minulosti vydalo usmernenia v súvislosti s výberom poskytovateľov účelových cvičení. Školám odporúča spoluprácu s overenými organizáciami, ako Ozbrojené sily SR, Hasičský a záchranný zbor, Policajný zbor, mestská polícia, organizácie Slovenský skauting, Sokol, Orol, Slovenský Červený kríž, stredné odborné školy zdravotnícke, Slovenský zväz ochrancov prírody a krajiny, Združenie technických a športových činností SR a iné organizácie, ktoré majú vo svojich stanovách uvedenú činnosť spojenú s touto témou.

    Pôsobením Slovenských brancov by sa mala zaoberať Generálna prokuratúra SR. Obrátil sa na ňu minister obrany Peter Gajdoš s podnetom, aby preskúmala činnosť brancov a povedala, či nie je ohrozením bezpečnosti SR a v rozpore s platnými zákonmi. Minister zdôraznil, že jedinou legálnou obrannou organizáciou Slovenska sú Ozbrojené sily SR. Gajdoš odmieta tolerovať, že niekto “s nejasným cieľom sa snaží militarizovať spoločnosť a hrať sa na vojakov”. Od aktivity brancov sa dištancuje. Avizuje opatrenia na riešenie situácie.

    - Reklama -