To je do očí bijúce! Český ekonóm sleduje neuveriteľné dianie na Slovensku okolo prezidentskej kandidátky Čaputovej

    0
    Hlavný ekonóm spoločnosti Next Finance Vladimír Pikora (Autor: Hans Štembera)

    Na tomto základe Pikora usudzuje, že svet hlboko pohŕda politikou, keď sa prezidentom môže stať len ten, koho naopak nepoznáme. A len tak si teda môžeme myslieť, že je to slušný človek. „Vlastne to automaticky vychádza z predpokladu, že v politike slušní ľudia nie sú, a preto do nej musí prísť niekto zvonku,“ uviedol so slovami, že mesiac pred voľbami hovoriť veci tak, aby ste nikoho nenaštvali, nie je zase také ťažké, ako keby ste to mali robiť celý život.

    Niektorí Slováci tvrdia, že nie je nutné, aby bol kandidát dlhodobo známy. Ako príklad vraj uvádzajú Kisku, ktorý podľa nich ako prezident obstál na jednotku. „Ja si však nemyslím, že Kiska bol neznámy a nepopísaný list. Naopak si myslím, že ho veľa ľudí poznalo pre to, akým spôsobom zbohatol,“ napísal Pikora.

    V kontexte s tým tvrdí, že Slováci sú skrátka sklamaní z politiky prepojenej s biznisom, korupciou a mafiou. „Vražda Jána Kuciaka volá po prudkej zmene politiky. Situácia je kritická,“ dodal s tým, že to všetko sa, samozrejme, prejavuje v politickej kampani.

    Neuveriteľný Pikorovi pripadá pohľad na posledné predvolebné prieskumy. Pripomenul, že jasne vedie podpredsedníčka mimoparlamentnej strany Progresívne Slovensko Zuzana Čaputová, ale zaujalo ho, že v rôznych prieskumoch rôznych spoločností sa jej preferencie veľmi dramaticky líšia. „Prieskum spoločnosti Median zverejnený verejnoprávnym Rozhlasom a televíziou Slovenska tvrdí, že má podporu 23,5 percenta respondentov. V prieskume Focusu získala 26,3 percenta. A podľa zistení agentúry AKO má 52,9 percenta rozhodnutých voličov,“ spresnil a poznamenal, že odlišné výsledky sú do očí bijúce.

    Zuzana Čaputová

    Zuzana Čaputová  Zdroj: TASR

    Ozývajú sa vraj názory, že je to prudkým nárastom popularity v posledných dňoch. „Takže dokonalý produkt marketingovej agentúry? Taký dobrý produkt, že prebije aj všetky ,nevýhody‘,“ pokračoval. „Pre PR agentúru je určite príjemné, keď za prezidenta nekandiduje muž, ale žena. Ženy ju podporujú, pretože je žena. Muži ju podporujú, lebo je pohľadná,“ dodal ekonóm.

    Niektorí ľudia sú dokonca presvedčení, že prezident by mal v prvom rade svoju krajinu reprezentovať, a preto musí nejako vyzerať. S tým však Pikora nemôže súhlasiť. „Prezident volený priamou voľbou má z jednotlivcov najsilnejší politický mandát v krajine a rozhodne to nie je len figúrka na prehliadkové mólo. Voľba prezidenta nie je voľbou kráľovnej krásy. To by sme sa potom ešte mohli dočkať aj promenády v plavkách,“ krúti ekonóm neveriacky hlavou.

    Na príklade Slovenska tak odhaduje, že budúce prezidentské voľby budú neuveriteľná šou marketingových agentúr, ale mizerná šou racionality a rozumu. „Už teraz sa hľadá zatiaľ neznámy produkt, ktorý bude možno pre jeho neznámosť dobre predať,“ uzavrel.

    Pôvodný text nájdete na webe reflex.cz.

    autor: nab

     

    - Reklama -