Po dokončení inventarizácie sa môže začať pracovať na novom verejnom obstarávaní. Zmluva o dokončení inventarizácie má byť podpísaná 6. – 7. júna. Nový zhotoviteľ by mal byť vybraný formou súťažného dialógu.
“Je to uznaná forma, je to najrýchlejšia forma, aby sme tam dostali ďalšieho dodávateľa,” skonštatoval šéf rezortu dopravy s tým, že súčasného hlavného dodávateľa stavby vylúčili aj v Poľsku.
Súťažné podklady budú pripravené na základe inventarizácie. Súťaž by tak podľa Érseka mohla byť vypísaná na jeseň tohto roka.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) poskytne budúcim účastníkom podklady, ktoré vzniknú z inventúry, a na základe toho sa bude komunikovať o ich návrhoch.
Jedným z prioritných kritérií bude aj rýchlosť dostavby. NDS deklarovala, že stavba má byť dokončená v roku 2023.
Po problémoch na úseku D1 s tunelom Višňové sa obe strany dohodli na ukončení zmluvy. Vyplatenie podzhotoviteľov má byť zabezpečené formou novej bankovej záruky vystavenej súčasným zhotoviteľom.
Ak dôjde k dokončeniu úseku na základe otvoreného procesu verejného obstarávania, mal by sa tiež navýšiť príspevok z fondov Európskej únie (EÚ).