Zvolenie prípadného sprievodu je na jeho rozhodnutí, no rozhovor s pracovníkom poisťovne vedie žiadateľ a aj on sám podpisuje danú žiadosť o dôchodok.
“Špecifické situácie nastávajú pri poistencoch, ktorí sú zdravotne hendikepovaní. Ak o dôchodok žiada nevidiaci poistenec, žiadosť sa spisuje za prítomnosti minimálne dvoch svedkov. Ak poistenci nie sú schopní rečovej alebo sluchovej komunikácie a nie sú schopní porozumieť zamestnancovi, prítomnosť tlmočníka je nevyhnutná,” informuje Peter Višváder, hovorca poisťovne.
O spísanie žiadosti o dôchodok treba požiadať pobočku Sociálnej poisťovne príslušnú podľa miesta trvalého pobytu žiadateľa.
Ideálne je využiť pri tomto kroku ústretovú službu poisťovne – rezervačný systém. Vstup na rezervačný systém sa nachádza na webovej stránke poisťovne.