V tejto súvislosti reagoval aj na začiatok výstavby diaľničného obchvatu Prešova. Základný kameň stavby položili v utorok 30. júla. „Je to severný obchvat Prešova, prvý úsek, ktorý je veľmi potrebný. Hovoríme o 4,4 – 4,7 kilometra,“ povedal Érsek. Táto cesta je podľa ministra začiatkom medzinárodného koridoru, ktorý spája Poľsko, Slovensko a Maďarsko.
„V Prešove teraz staviame veľa, stavia sa aj južný obchvat. Vytvárame okolo Prešova koridor, aby tretie najväčšie mesto na Slovensku malo tiež svoje parametre, čo sa týka cestnej infraštruktúry. Pripravujeme aj druhý úsek severného obchvatu Prešova, tam ešte niektoré veci dolaďujeme.
Či to bude plný, alebo polovičný profil, aj keď ja som už v konečnom dôsledku rozhodnutý. Lebo keď postavíme nejakú cestu v polovičnom profile, o desať – pätnásť rokov ju môžeme dostavovať, a to je vždy horšie,“ tvrdí Érsek.
Stavba by podľa neho mohla trvať tri až tri a pol roka. Zdržania v dôsledku toho, že jeden z členov konzorcia prechádza reštrukturalizáciou, Érsek nepredpokladá.
„Súťaž vyhralo konzorcium, ktorej súčasťou je aj Váhostav. Zákon nezakazuje Váhostavu zúčastniť sa súťaže a ja nemôžem vyhodiť víťaza na základe nejakých mojich predstáv. Vyhrali zákazku na základe tendra, ktorý nikto nenapadol, chvalabohu, a budú ju robiť. Samozrejme, treba to kontrolovať. Majú svoje míľniky, a keď ich nebudú plniť, dopadnú ako firma na Višňovom.
Ale nehovorme negatívne. Myslím si, že pri dobrej kontrole a stavebnom dozore sa to dá zvládnuť,“ zhrnul Érsek.