„Ako predseda Výboru NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj som nedávno navštívil predstaviteľov územnej samosprávy okresov Tvrdošín a Námestovo, ktorí mi zhodne potvrdili veľkú nespokojnosť ohľadne neustáleho predkladania odhadov ukončenia procesu verejného obstarávania a podpisu zmluvy na tento úsek,” skonštatoval predseda hnutia Boris Kollár.
Obyvatelia Oravy boli podľa neho v posledných mesiacoch ubezpečovaní zo strany Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, že sa čoskoro začne stavať uvedený úsek rýchlostnej cesty R3.
Upozornil, že napriek tomu súčasný stav hovorí o uznaní námietok uchádzačov zo strany ÚVO proti vylúčeniu zo súťaže a zároveň o opätovnom odklade podpisu zmluvy o dielo.
Stanovisko ÚVO podľa vedúceho pracovnej skupiny hnutia pre dopravu a výstavbu Miloša Svrčeka konštatuje, že NDS svojím postupom porušila princíp transparentnosti podľa zákona o verejnom obstarávaní a tiež princíp hospodárnosti a efektívnosti.
„Nie je možné akceptovať, aby NDS nepostupovala transparentným spôsobom v rámci preskúmavania vysvetlení ponúk uchádzačov k identifikovaným nezrovnalostiam v rámci akejkoľvek súťaže vo verejnom obstarávaní,” zdôraznil Svrček.
Kollár zároveň vyzval ministra dopravy, aby v rámci činnosti a postupu kontrolovaného subjektu vykonal opatrenia na odstránenie protiprávneho stavu.
Ako člena vlády SR zodpovedného za riadenie rezortu dopravy ho súčasne požiadal o vysvetlenie, kto je zodpovedný za uvedený stav.
Pri tomto úseku to totiž podľa neho nie je prvýkrát, čo sa oddialil termín podpisu zmluvy o dielo.
Ilustračné foto Zdroj: TASR
Hnutie tvrdí, že je nemysliteľné, aby pochybením kompetentných orgánov nebola zabezpečená dopravná dostupnosť v kritických regiónoch Slovenska prostredníctvom efektívnej a udržateľnej infraštruktúry.
Úsek R3 Tvrdošín – Nižná je dlhý 4,4 kilometra a po dokončení má odľahčiť frekventovanú dopravnú tepnu v Tvrdošíne.
Viesť má po ľavom brehu rieky Orava a napájať sa na existujúci obchvat Trstenej.
Predpokladaná cena je takmer 75 miliónov eur bez DPH.