Slovenskému maloobchodu dominuje nemecký podnikateľ. Zarába obrovské sumy a ovláda tieto siete

    0
    Ilustračná snímka (Autor: unsplash.com)

    “Nemci utužujú nadvládu, domáce siete pália kapitál,” zhodnotil výsledky obchodných reťazcov hlavný analytik FinStatu Pavol Suďa.

    Schwarzove reťazce dosiahli tržby dovedna vyše 2,34 miliardy eur

    Najväčší maloobchodník na Slovensku je nemecký podnikateľ Dieter Schwarz, ktorý ovláda predajné siete firiem Lidl a Kaufland.

    Schwarzove reťazce v účtovnom roku 2018, ktorý sa skončil k poslednému februáru, dosiahli tržby dovedna vyše 2,34 miliardy eur a čistý zisk 160 miliónov eur.

    Britské Tesco skončilo rok 2018 s tržbami 1,43 miliardy eur a čistým ziskom 49,78 milióna eur.

    Nemecký kapitál kontroluje aj maloobchodnú sieť spoločnosti Billa. Tá však za Lidlom i Kauflandom výrazne zaostáva nielen celkovými tržbami vo výške 607 miliónov eur, ale aj čistým ziskom, ktorý bol v minulom roku na úrovni 6,2 milióna eur.

    Pozitívny príklad domáceho úspechu je z Prešova

    Menej, ako vedúcej trojke Tesco, Lidl a Kaufland, sa darilo domácim reťazcom.

    Napríklad úhrnný čistý zisk všetkých družstiev Coop Jednota klesol vlani pri obrate 1,166 miliardy eur o 17 % na 8,66 milióna eur, najmä pre nárast osobných nákladov a odpisov.

    Zníženie zisku zaznamenalo niekoľko členských družstiev, niektoré prehĺbili stratu či znížili vlastné imanie.

    Ďalšie domáce reťazce Kačka s obratom 150,9 milióna eur a Terno s tržbami 140,8 milióna eur sa prepadli do straty 4,7 milióna eur a 11,4 milióna eur.

    Pozitívnym príkladom úspešného domáceho maloobchodníka je podľa Suďu prešovský Milk-Agro, ktorý v súčasnosti prevádzkuje 195 maloobchodných predajní a 31 predajní cash & carry.

    Vlani firma dosiahla tržby za predaj tovaru prevyšujúce 116,6 milióna eur a zaknihovala zisk 1,39 milióna eur.

    FinStat v analýze porovnával osem maloobchodných reťazcov, ktorých individuálny obrat v roku 2018 prevýšil 100 miliónov eur.

    - Reklama -