Kampaňovanie na sieti: Takto Slováci reagujú na najpopulárnejšie príspevky na Facebooku

    0
    Miroslava Sawiris na snímke z videa zverejnenom na YouTube.com (Autor: YouTube.com/GLOBSEC)

    Analytici Globsecu hovoria, že tak ako pri prezidentských voľbách, tak aj pri kampani k parlamentným voľbám dochádza k spochybňovaniu samotného volebného procesu.

    V príspevkoch sa podľa nich naznačuje, že celé voľby sú nejakým spôsobom zmanipulované.

    Priemerný výtlak príspevkov dosiahol vyše 1512 interakcií

    “Najčastejšie spomínanými údajnými vinníkmi tejto manipulácie sú mimovládne organizácie a predvolebné prieskumy verejnej mienky,” uvádzajú analytici.

    Priemerný výtlak z desiatich najpopulárnejších príspevkov na stránkach na Facebooku dosiahol 1512 interakcií.

    Web stránky publikujúce problematický obsah, ako sú klamstvá, hoaxy, dezinformácie, sa umiestnil na druhom mieste s priemerným počtom 967 reagovaní, vyplynulo ďalej z analýzy.

    Tradičné mainstreamové média sa ocitli na treťom mieste a mali priemerne za článok 861 interakcií. Na štvrtom mieste sa podľa analýzy Globsecu ocitli otvorené skupiny na Facebooku, ktoré zdieľajú problematický obsah.

    Sawiris: Výtlak dezinformačných stránok je naozaj výrazný

    “V skupinách na Facebooku sme zistili, že sú indivíduá, ktoré zdieľajú ten istý typ obsahu tým, že to prezdieľavajú vo viacerých skupinách. V tých skupinách je síce ten výtlak malý, ale postupne sa to nazbiera a častokrát tento post môže mať aj tisíc interakcií,” uviedla výskumná analytička Miroslava Sawiris.

    Podotkla tiež, že prieskum ukázal, že naratívy o manipulácii volieb zo strany mimovládnych organizácii sa najintenzívnejšie šíria v otvorených skupinách s pochybným obsahom na sociálnej sieti.

    “Výtlak dezinformačných stránok je naozaj výrazný na celú populáciu,” povedala Sawiris.

    V celkovom výtlaku monitorovaných stránok vedú v počte reakcií spravodajské portály, poznamenala Sawiris. Majú 43 percent z celkového počtu interakcií.

    “Je to aj preto, lebo produkujú oveľa viac obsahu, aj keď s menším priemerným počtom interakcií, ktoré nazbierajú za celé obdobie,” vysvetlila analytička.

    - Reklama -