Érsek tvrdo kritizuje stavebné firmy, ktoré budujú cesty: Toto blokuje výstavbu nových úsekov

    0
    Árpád Érsek (Autor: TASR)

    Rezort dopravy súčasne pokračuje v intenzívnej príprave zostávajúcich úsekov na diaľnici D3 v smere na Poľsko.

    Rezort robí všetko preto, aby udržal vysoké tempo výstavby

    Érsek verí, že sa podarí dotiahnuť do úspešného konca už prebiehajúce súťaže na výber dopravcu na prevádzkovanie verejnej vlakovej dopravy, aby ľudia pocítili lepšiu kvalitu služieb, či procesne pripraviť výber koncesionára pre bratislavské letisko.

    Minister zároveň poznamenal, že rezort dopravy robí všetko preto, aby udržal vysoké tempo výstavby, najmä na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami a na D3.

    Chcú čo najväčšiu obálku pre cestnú infraštruktúru

    Ich dobudovanie patrí podľa jeho slov medzi top priority rezortu, pričom MDV sa snaží napredovať aj na ostatných úsekoch, či už v príprave alebo hľadaní finančných zdrojov na ich výstavbu.

    “V tomto roku sme uzavreli memorandum o financovaní projektov diaľnic a rýchlostných ciest a jeho súčasťou sú aj všetky úseky diaľnice D3, ktoré sú v príprave a predpokladá sa ich spolufinancovanie z budúceho operačného programu, v ktorom sa tiež snažíme o získanie čo najväčšej obálky pre cestnú infraštruktúru,” priblížil Érsek.

     Posunuli sme sa ďalej, hdnotí minister situáciu pri tuneli Višňové

    Súčasne zhodnotil, že mimoriadne dôležitým rozhodnutím tohto roka bolo riešenie situácie na úseku s tunelom Višňové, kde bolo zabezpečené vyplatenie všetkých subdodávateľov a kde sa dohodol na odchode konzorcia, ktoré výstavbu nezvládlo. Správnosť tohto rozhodnutia podľa neho potvrdzujú aj posledné kroky.

    MDV podľa Érseka urobilo veľký kus práce pokiaľ ide o prípravu stavieb.

    “Podarilo sa rovnomerne zabezpečiť prípravu nových cestných úsekov a modernizáciu ciest prvej triedy v rámci celého Slovenska. Posunuli sme sa ďalej a vodiči to onedlho pocítia aj v doprave. Súčasne popri výstavbe stíhame pripravovať priebežne aj ďalšie stavby,” dodal.

    Minister poukázal na špekulatívne správanie stavebných spoločností

    Je však presvedčený, že nebyť často “špekulatívnych” námietok súťažiacich, vo výstavbe by boli už aj ďalšie úseky, napríklad na R3 Tvrdošín – Nižná či vyše deväťkilometrový úsek na R2 Kriváň – Mýtna.

    “Špekulatívne správanie stavebných spoločností má za dôsledok blokovanie výstavby nových úsekov,” myslí si minister.

    Súčasne verí, že ľuďom pomohli aj viaceré obnovené železničné spoje. Skonštatoval, že hneď na začiatku svojho pôsobenia vo funkcii ministra dopravy boli opäť zavedené InterCity (IC) vlaky, ktoré v súčasnosti fungujú v zisku.

    Tiež bolo obnovené priame spojenie medzi Bratislavou a Košicami južnou trasou bez nutnosti prestupu, čo sa podľa neho ukázalo ako správne.

    - Reklama -