Koľko vycálujú za kampaň? Kandidáti na bratislavského župana odkryli karty

    0
    Bratislava (Autor: TASR)

    O županské kreslo sa v Bratislavskom kraji uchádza jedenásť kandidátov, hoci Daniel Krajcer svoju kandidatúru ešte oficiálne nepotvrdil.

    Väčšina z nich ide do volieb so štatútom nezávislého kandidáta (napríklad Rastislav Blaško, Milan Ftáčnik, Martin Jakubec, Rudolf Kusý). Nájdu sa však aj mená, ktoré majú podporu konkrétnych politických subjektov (Juraj Droba, Ľubomír Kolárik).

    Pokiaľ ide o spomenutý miniprieskum, kandidáti dostali od denníka Plus JEDEN DEŇ zopár otázok týkajúcich sa počtu bilbordov počas celej kampane, ako aj celkovej sumy za bilbordovú kampaň. Denník tiež zaujímalo, z akých zdrojov čerpajú kandidáti financie.

    A hoci nie každý z kandidátov na otázky odpovedal (napríklad Ján Mrva či Pavol Frešo), presné informácie si môžu voliči nájsť na stránke transparentneucty.sk.

    V sobotu 4. novembra sa v osmičke krajov rozhodne o nových „panovníkoch“ župy. Zdroj: Facebook/Voľby do VÚC – Sme rodina

    Práve na spomenutú webstránku odkázal novinárov nezávislý kandidát Rudolf Kusý, pričom dodal, že „za júl, odkedy je založený transparentný účet, sme mali 51 bilbordov v cene približne 5800 eur s DPH. V auguste približne osemtisíc eur aj s DPH. September sa ešte iba objednáva pre cenovo výhodnejšie ´last minute´ bilbordy.“

    Niekdajší primátor Bratislavy a minister školstva Milan Ftáčnik má transparentný účet ešte od volieb 2014, pričom do prvej časti  kampane,  ktorá bola v júni, išiel so 40 bilbordami.

    Bez zahmlievania odpovedal na finančné otázky jeden z favoritov volieb – saskár Juraj Droba.

    „Bilbordy budú stáť v septembri 7656 eur s DPH a v októbri 7182 eur s DPH, v cenách sú aj tlač a výlep. Na kampaň prispela strana Sloboda a Solidarita sumou 100-tisíc eur, ďalších 20-tisíc eur mám zo svojich súkromných prostriedkov,“ špecifikoval Droba.

    Presné sumy bez problémov uviedli aj ďalší traja oslovení.

    „Bilbordy predstavujú najvyššiu položku v rozpočte celej kampane, doteraz zaplatená suma je približne 25-tisíc eur, celú billbordovú kampaň odhadujem na 50- až 60-tisíc eur,“ tvrdí nezávislý kandidát Jozef Uhler.

    Jeden z billbordových vzorov nezávislého kandidáta Jozefa Uhlera Zdroj: Facebook/Jozef Uhler

    Stranu zdravotne a sociálne znevýhodnených občanov (SzSZO) bude vo voľbách zastupovať Ľubomír Kolárik. Na koľko ho vyjde predvolebná kampaň? 

    „Desaťtisíc eur doteraz a celá kampaň stotisíc eur, pretože my nebudeme naháňať voličov po námestiach, keďže sme strana zameraná výhradne na hendikepovaných občanov, ktorí nemôžu chodiť po uliciach, ale sú nútení sedieť doma za počítačmi. Preto sa zameriame hlavne na internetovú kampaň, ktorá nestojí nič,“ vysvetlil.

    Stručne, no s konkrétnou sumou odpovedal aj nezávislý kandidát a spevák šlágrov pre seniorov Martin Jakubec.

    „Na celú kampaň počítam (so sumou) približne 50-tisíc eur,“ uviedol, pričom dodal, že si ju platí zásadne zo svojich úspor.

    Ďalší nezávislý kandidát Rastislav Blaško dosiaľ neminul na kampaň ani euro, vyčenil si však 7000 eur, z toho polovicu práve na bilbordovú prezentáciu. Celkový počet bilbordov odhaduje na tridsať.

    - Reklama -