Na reklamnom letáku zmazal Lidl kríže z kopúl pravoslávnych chrámov. Reťazec chce vraj takto zachovať politickú a náboženskú neutralitu

    0
    Pri propagácii gréckeho týždňa zmazal Lidl kríže z kopúl chrámov na Santorini (vľavo hore). (Autor: Lidl.sk/Pixabay)

    Ako uvádzajú Aktuality.sk, Lidl využil ako ilustračný podklad pre svoje letáky a tradičné grécke výrobky – jogurty, pistácie, syry feta – pohľad na ikonický ostrov Santorini. Zákazníci však upozornili, že na gréckych pravoslávnych chrámoch zmizli kríže.

    „Som šokovaný z obchodov Lidl, ktoré síce predávajú grécky výrobky, ale vymazali časť jeho krajiny a jeho kultúry,“ citovala televízia RTL Antoina, jedného zo zákazníkov.

    Pripravoval to medzinárodný tím

    „Naším cieľom určite nebolo kohokoľvek uraziť. Ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo. V tomto prípade išlo o výrobok predávaný na mnohých európskych trhoch súčasne v rámci tematickej akcie Grécky týždeň. Dizajn obalu preto navrhol medzinárodný tím. V budúcnosti zoberieme pri tvorbe ďalších návrhov aktuálnu skúsenosť na vedomie,“ uviedol pre iDnes.cz samotný reťazec.

    Portál tiež pripomenul, že na internetových letákoch z roku 2013 sú chrámy na Santorini zobrazené autenticky s krížmi.

    Lidl čelil verbálnym útokom zákazníkov aj v januári, keď do akciového letáku použil černošského modela. Viac sme o to písali TU.

    Reakcie na seba nenechali čakať

    Konanie spoločnosti Lidl považuje za neprijateľné napríklad predseda Poslaneckej snemovne ČR, ľudovec Jan Bartošek. Obchodnému reťazcu následne adresoval list, v ktorom vyzval vrcholových predstaviteľov Lidla, aby sa dištancovali od praktík, ktoré robí spoločnosť pri popieraní kultúrnych a náboženských symbolov spoločnej Európy.

    „Takýto akt je popieraním základných európskych hodnôt, na ktorých stojíme a ktoré umožňujú aj vašej spoločnosti podnikať a podporovať spoločnú európsku civilizáciu. Nechcel by som sa dožiť toho, keď budú selektívne vymazávané symboly či história. Nech je to z akýchkoľvek dôvodov,“ uviedol Bartošek okrem iného v liste.

    „Spoločnosť Lidl sa zachovala doslova hanebne. Ani komunisti neretušovali kríže z fotografií kostolov,“ poznamenal hovorca českého prezidenta Miloša Zemana Jiří Ovčáček.

    „Lidl je dobrý obchod, ale ten, čo toto vymyslel, je korektný neschopák,“ komentoval stručne na Facebooku exposlanec NR SR za KDH Jozef Mikloško.

    Častou otázkou v súvislosti s vymazanými krížmi na sociálnych sieťach je tiež to, či sa bude náboženská neutralita hájiť aj tým, že pri podobných príležitostiach budú z mešít odstránené polmesiace.

    Viac si môžete prečítať TU.

     

    - Reklama -