Šéf najsilnejšej opozičnej strany len krúti hlavou nad novými regulami, ktoré výrazne sťažujú život našim kamionistom na území Francúzska, Nemecka či Belgicka.
„Angela Merkelová a nový francúzsky prezident Emmanuel Macron by sa najradšej rozdali pre Európu, pre spoločný trh a solidaritu. Najnovší výmysel je len 5 dní starý. Bez akejkoľvek konzultácie či varovania zverejnilo Nemecko 24. mája zákon, ktorý sa v ten istý deň stal účinným: ak vodič kamiónu v automobile prespí, dostane pokutu 60 eur (a zamestnávateľ 180 eur) za každú hodinu. Áno, čítate správne. Za každú jednu hodinu, ktorú vodič prespí v kamióne. Francúzsko a Belgicko rovno vyžadujú prespanie v hoteloch, 45 hodín v týždni,“ spresnil vo svojom blogu v Hospodárskych novinách Sulík.
Náš člen europarlamentu pripomenul, že spomenuté nedokonalosti sa snažil riešiť nielen s eurokomisárkou pre dopravu, ale okrem iného aj s nemeckým Spolkovým finančným dvorom. Sulíkova snaha však vyšla do stratena.
Dôvodom sú podľa neho ekonomické záujmy západoeurópskych štátov.
„Spoločný trh platí najmä vtedy, ak ide o prístup západoeurópskych firiem na východoeurópske trhy. Ak to má ísť opačne, teda o vstup slovenských (a celkovo východoeurópskych) firiem na západné trhy, z veľkých Európanov sa zrazu stávajú nekompromisní ochrancovia vlastných záujmov. Konkrétne slovenskí autodopravcovia dostávajú jednu ranu za druhou,“ uzavrel rozčarovane liberálny politik.