„Po každých voľbách podnikajú americkí novinári mapovanie nového Bieleho domu, snažia sa sprostredkovať čitateľom aj sebe, v akom štýle prezidentov úrad funguje a aké myšlienkové schémy jeho uvažovanie ovplyvňujú,“ konštatuje Weiss s tým, že tento rok to nie je jednoduché, lebo Trump prišiel zo sveta mimo profesionálnej politiky.
„Život dal, aby kandidoval ako republikán, ale republikánski politici mu boli a sú rovnako blízki či vzdialení ako tí demokratickí,“ uviedol. A spomenul aj Trumpov vzťah s médiami, keď súčasťou jeho stratégie je, že s médiami nekomunikuje ako so sprostredkovateľmi jeho vyjadrení verejnosti, ale ako so súperom.
A tak novinári identifikovali ako hlavnú „moc za trónom“ Stephena Bannona, ktorý je zrejme nielen Trumpovým stratégom, ale aj akýmsi clearingom nápadov a ideí, ktoré medzi Trumpovými podporovateľmi kolujú.
„Bannon bol pred nástupom do roly šéfa Trumpovej kampane mediálnym podnikateľom a impresáriom – mal rozhlasovú reláciu a riadil server Breitbart News, ktorý sa profiloval ako opozícia voči súčasnému mediálnemu establishmentu. V prípade predchádzajúcich administratív, demokratických aj republikánskych, si americkí novinári vždy vytvorili svoje zdroje, ktoré im síce nevraveli všetko, ale keď už sa s nimi zhovárali, potom viac-menej otvorene,“ píše Weiss a opisuje Bannonove mediálne výroky. Novinári sú navyše podľa jeho slov chatrne intelektuálne vybavení na prieskum Bannonovho prostredia.
„Inými slovami, novinári nemajú ani potuchy o tom, ako Bannon uvažuje,“ uzavrel.
Pôvodný text si môžete prečítať TU.