Vedenie najslávnejšieho futbalového klubu planéty Realu Madrid nechce prísť o lukratívnych sponzorov z arabského sveta. Aj preto sa klubový manažment rozhodol pre netradičný ústupok, ktorý však dosť rozhneval zarytých fanúšikov „bieleho baletu“.
V Madride sa totiž rozhodli, že v niektorých arabských krajinách zo svojho loga odstránia kríž, ktorý je navrchu pomyselnej kráľovskej koruny. Samotný Real Madrid je totiž kráľovským klubom, o čom aj vypovedá názov Real.
Okrem úspechov na poli športovom sú Madridčania ozajstným gigantom aj v rámci generovania zisku. Veď v nedávnej štúdii spoločnosti Deloitte sa umiestnili v rebríčku najbohatších klubov na druhom mieste.
Práve nová lukratívna zmluva so spoločnosťou Marka, ktorá sídli v Dubaji, má za následok kozmetickú, no dôležitú úpravu klubového loga.
Klasické a upravené logo slávneho klubu. Zdroj: Facebook, Real Madrid Rocks
Marka sa stala na obdobie najbližších piatich rokov výhradným distribútorom reklamných predmetov španielskeho družstva pre región Blízkeho východu.
„Musíme vnímať, že niektorí ľudia žijúci v oblasti Perzského zálivu sú citliví, keď vidia vyobrazený kríž,“ vyjadril sa pre zahraničné médiá generálny riaditeľ spoločnosti Marka Chalid al-Meiri, ktorý okrem iného vlastní v Dubaji tematickú kaviareň práve na motív Realu Madrid.
Celý článok TU.
Odstránenie kríža ako symbolu kresťanskej viery sa bude týkať predmetov predávaných na území Ománu, Saudskej Arábie, Kataru, Kuvajtu, Bahrajnu a Spojených arabských emirátov, pričom nové pravidlo vstúpi do platnosti v marci.
Jedinou výnimkou budú klubové repliky dresov, tie sa budú predávať s pôvodným kresťanským znakom.
Takéto opatrenia sa však rozhodne nepáčia mnohým domácim španielskym priaznivcom klubu, ktorí vnímajú ústupok vedenia ako slabošstvo, prípadne zapredanie sa.
Kráľovským klubom je v rámci najvyššej súťaže napr. aj tím Real Betis Sevilla, ktorý má podobne ako madridský celok nad znakom kráľovskú korunu s krížom.
Je otázne, ako by zareagovalo vedenie klubu zo Sevilly, keby im na stole takisto „pristála“ lukratívna sponzorská ponuka od jednej z bohatých arabských krajín.