Príjemná sumička. Kollár o svojich obchodných ambíciách: Tento rok chceme vo webovom prostredí zarobiť pol milióna

0
Boris Kollár (Autor: TASR)

Spoločnosť Fun rádio získala v lete do svojej „stajne“ desať portálov, medzi inými napr. dlhodobo etablované tituly ako Profutbal.sk, Hokej.sk či Auto.sk. Máte už k dispozícii po prvom polroku konkrétne čísla, prípadne grafy?

Ešte nie, lebo sme to nakúpili ako balík a viete si predstaviť, že to nie je sranda spustiť deväť alebo desať webov s obsahom. Keď spúšťate len jeden nový web, tak to máte iba s obsahovou stránkou práce vyše hlavy. To znamená, že sme to primárne nakúpili ako hodnotu, ktorú chceme ďalej rozvíjať.

A teraz sa spúšťali, respektíve redizajnovali prvé tri. To však nejde len tak. Musíte mať na to kvalitných ľudí, musíte odniekiaľ brať ´content´ (obsah – pozn.red.).

Nedá sa to robiť tak, že teraz spustím naraz deväť webov a všetky stoja kvalitatívne za… Takže ideme postupnými krokmi. Toto boli prvé tri, potom pôjdu ďalšie tri a úplne na záver pôjde najsilnejší titul Spravy.sk.

Výrazným redizajnom prešiel aj populárny futbalový web Profutbal.sk. Po novom už na stránke v pravom hornom rohu zobrazuje reklamu na Fun rádio (červený obdĺžnik). Zdroj: reprofoto, Profutbal.sk

Čo bolo, respektíve je hlavným benefitom tejto transakcie? Je to prepojenie online prostredia a rádia? Alebo skôr rozšírenie a diverzifikovanie reklamného priestoru?

Je to jednak rozšírenie mediálneho priestoru a je to tiež tým, že sme dosiahli obrovské výsledky s naším webom Funradio.sk, pričom v rámci reklamy sme tam ale už dosiahli strop. Takže je logické, že sme potrebovali tú reklamu umiestňovať inde. Potrebovali sme tak nájsť na to priestor, čo dosiahnete len tak, že sa ako firma rozšírite v online priestore.

A koniec koncov vidíte, že nestačí mať len jednu webovú stránku. To vám stačiť nebude. Zoberte si Centrum.sk alebo Zoznam.sk. To je ani neviem koľko webov spojených dokopy a  predávajú sa navzájom. Čiže ponúkajú vysoký zásah a tým sa dostávajú do vysokých hodnotení v rámci čítanosti, sledovanosti, ´klikanosti´ a všetkého možného.

No a v špecializovanom hodnotení AIMmonitor sa tak umiestňujú veľmi vysoko, keď sa to v globále všetko sčíta. Toto je teda cesta a je fajn mať radšej 10 rôznych webov, ako jeden a s tými číslami sa chceme dostať čo najvyššie, lebo, povedzme si pravdu, najväčší balík z trhu berú prví štyria-piati. 

Celkom pekný príjem sme mali aj na webe vo Fun rádiu, okolo 200-tisíc eur a tento rok máme naplánovaných, že by sme mali urobiť vo webovom prostredí okolo 500-tisíc eur.

Fun rádio bolo prvým komerčným rádiom na slovenskom trhu. Kollár ho kúpil v roku 1999. Zdroj: Facebook/Ja som Fun Radio

Dlho ste zvažovali, či pristúpiť na túto transakciu?

Viete čo, ani nie. S tou ideou došiel náš generálny riaditeľ v rádiu, ktorý má tieto veci na starosti a povedal, že toto je cesta, dal mi na stôl argumenty, ktoré ma presvedčili a išli sme do toho. 

Štyri portály, ktoré ste kúpili od košickej spoločnosti OneClick (Spravy.sk, Point.sk, Mesec.sk, Hockey.sk), sú v tejto chvíli obsahovo mŕtve. Prečo?

To sú práve tie, ktoré ešte stoja a ktoré sa budú spúšťať ako posledné. Lebo ako som už naznačil, na tie Spravy.sk sa chceme veľmi dobre a zodpovedne nachystať. To znamená, že keď to už spustíme a dáme tam reklamu, nechceme, aby boli ľudia zhrození a povedali si, že sem už neprídu. Práve naopak. Tento web je najsilnejší a bude najsilnejší.

Chceme sa preto na to pripraviť jednak stratégiou a jednak marketingovo i reklamne. Skrátka, chceme ´odpáliť´ ten štart stránky so všetkou vážnosťou. Treba mať kvalitných redaktorov aj všetko ostatné. Hoci to nebude jednoduché, vidíme v tomto webe najsilnejší potenciál. Až preto to bude spustené ako posledné, pre tú prípravu.

A viete aj povedať, kedy by ste chceli spustiť predmetný spravodajský web?

Viete, ja už nie som v operatíve. Ťažko vám na toto ja odpoviem. Principiálne treba všetky tieto veci riešiť s generálnym riaditeľom Patrikom Zimanom, ktorý je štatutár a je zodpovedným konateľom. Ja som poslancom  NR SR a nie som ani konateľom, takže toto treba smerovať naňho. Mňa to bude zaujímať, keď nebudú dividendy, prípadne sa neurobí výnos. Ale ako som povedal, toto je už na Patrikovi.

V každom prípade, spomínaný portál Spravy.sk má byť akousi vlajkovou loďou v rámci všetkých webov z tohto vášho balíka, však?

Áno, to jednoznačne. 

- Reklama -