Podľa nemeckých zákonov má nárok na udelenie azylu každý, kto uteká pred nebezpečenstvom prenasledovania zo strany vlády vo svojej domovskej krajine. Podľa iránskych zákonov zase každý, kto konvertuje z islamu na kresťanstvo, môže byť vystavený stíhaniu a odsúdený na trest smrti za odpadlíctvo. Iránci, ktorí chcú získať v Nemecku stoj čo stoj azyl, naoko konvertujú na kresťanstvo, aby mohli tvrdiť, že v ich domovskej krajine nie sú v bezpečí pre svoje vierovyznanie a Nemecko ich tak nemohlo deportovať, píše nemecký Rhine-Neckar Zeitung.
Miestny pastor v Heidelbergu povedal, že na kresťanstvo podľa neho konvertuje obrovské množstvo Iráncov a dodal, že väčšinou ide o ľudí medzi 20 a 35 rokov, ktorí pochádzajú zo vzdelanej triedy. Podľa pastora síce kostoly počítajú počet krstov, ale nemajú štatistické údaje, odkiaľ krstení ľudia pochádzajú a tak neexistuje oficiálna štatistika potvrdzujúca tento dojem. Spolkový štatistický úrad, Federálny úrad pre migráciu a utečencov (BAMF) ani evanjelická cirkev nevedú žiadne záznamy, kto konvertuje a ani o pôvode konvertujúcich.
Niektorí z novopečených kresťanov tvrdia, že u nich skutočne došlo k náboženskej konverzii ako aj napríklad u 31-ročného iránskeho muža, ktorý z bezpečnostných dôvodov vystupuje pod menom Siyawash. Iránec tvrdí, že nikdy neveril v islam a chcel konvertovať, ale z počiatku si bol neistý, lebo v Iráne za konvertovanie hrozí trest smrti. Napokon musel pre svoje inklinovanie ku kresťanskej viere opustiť svoju rodnú krajinu a preto prišiel do Nemecka. Mnohí iní Iránci sú ale podozriví z konvertovania čisto za účelom získať azyl v európskej krajine, aj keď v skutočnosti u nich k žiadnej duchovnej konverzii neprichádza.
Nemecké súdy boli nútené zájsť až tak ďaleko, že žiadateľom o azyl z Iránu, ktorí tvrdia, že konvertovali, dávajú na otestovanie pravosti ich tvrdenia testy, ktoré majú preukázať, či testovaní migranti skutočne konvertovali.
Kresťanskí migranti a migranti, ktorí konvertovali, sa v utečeneckých centrách často dostávajú do konfliktov s moslimským osadenstvom centier a nezriedka medzi týmito skupinami dochádza aj násilným roztržkám.
Autor: Dominik F.