Exminister Draxler o pálčivých témach v školstve aj o tom, prečo reformy nie sú hlavným riešením

    0
    Juraj Draxler. (Autor: pk)

    Exminister poukazuje na všeobecnú úroveň diskusií o školstve a kritizuje ich. „Stav verejnej diskusie je inak tristný. Médiá nemajú veľkú snahu prinášať o školstve konkrétne informácie, hľadať zaujímavých respondentov a filtrovať diskusiu tým, že upozornia na rozpory v argumentoch,“ píše exminister.

    Draxler upozorňuje, že školstvo v prvom rade nepotrebuje reformy, ale kvalitný manažment. „Hlavným problémom je, že sa na mnohé miesta nedostávajú kompetentní ľudia, že títo ľudia potom napríklad netvoria zrozumiteľné a vecné dokumenty a neriešia dennodenné problémy dostatočne rýchlo a efektívne,“ podčiarkuje exminister.

    „Napríklad pri platoch som presvedčený, že ich treba viac diferencovať. Na úrovni štátu sa pokojne dá pripraviť program, do ktorého budú zaradení excelentní učitelia, s primeraným platovým ohodnotením. Podmienkou zaradenia do programu musí byť úspešné absolvovanie verbálno-numerických testov,“ dotýka sa Draxler problematiky platov učiteľov.

    „Tiež sa prikláňam k tomu, aby sme platové ohodnotenie členili podľa aprobácií. Predsa len je niečo iné robiť telocvikára a niečo iné učiteľa informatiky,“ píše. Zároveň upozorňuje, že potenciálne učiteľské talenty sú obmedzované určitými mantinelmi v školskom rezorte. „V školstve napríklad nie je kam kariérne rásť. Ak nastúpite ako učiteľ, vaším limitom sú takmer vždy múry školskej budovy. Na druhej strane táto rozdrobenosť na množstvo veľmi drobných jednotiek, škôl, znamená určité mrhanie nákladmi aj talentmi,“ popisuje situáciu v rezorte.

    - Reklama -