Tak toto je ozaj nekonvenčný a podarený nápad. Koncil americko-islamských vzťahov (Council on American-Islamic Relations, CAIR) sa rozhodol reagovať na to, čo vníma ako rastúcu globálnu vlnu nenávisti voči moslimskej komunite.
Začiatkom leta prišiel CAIR s ideou humornej reklamnej kampane, ktorú podporil aj konkrétnym produktom – žuvačkami s príznačným názvom Islamophobin. Obal, ktorému dominuje oranžová farba doplnená modrou a žltou, má tvar klasického liečiva.
Liek proti nenávisti a intolerancii
Obsah však neukrýva žiaden medikament, ale tucet dražé žuvačiek. Ako tvrdí obal, po užití Islamophobinu by sa mala dostaviť úľava od nasledujúcich príznakov: slepá intolerancia, nekritická náboženská neznášanlivosť, bezdôvodný strach z moslimov či agresívna rétorika amerických prezidentských kandidátov.
Mimochodom, žuvačky majú zelenú farbu, ktorá je farbou islamu.
Slogany na obale taktiež „upozorňujú“ na zvýšenú náchylnosť k mierovému spolunažívaniu či úľavu od chronickej islamofóbie.
Kampaň je podporená niečo vyše minútovým promo videom, ktoré zobrazuje moslimov, ako aj nemoslimov v každodenných situáciách, pričom upozorňuje na paranoidné antimoslimské predstavy, ku ktorým by ľudia mohli skĺznuť.
Predmetné promo video. Zdroj: Youtube