Zo súťaže ministerstva nakoniec vyšlo ako víťazné logo z dielne Agentúry Evka, ktorá na počesť svojho úspechu usporiadala veľkolepé predstavenie novej značky pre polročné slovenské predsedníctvo EÚ. Akcia stála Agentúru Evka 156-tisíc eur. Jej konateľom je Miroslav Strašifták.
Rezort slovenskej diplomacie však nechce podľa denníka SME prezradiť, ktoré dve ďalšie firmy okrem Agentúry Evka oslovil. Súťaž totiž vypísaná nebola. Namiesto toho ministerstvo uviedlo, že si vyberalo z viacerých ponúk. „Boli oslovené tri agentúry a vybratá bola najlacnejšia ponuka,“ uviedlo komunikačné oddelenie rezortu.
Všetko je však v súlade so zákonom. Vyberať si z viacerých firiem, ktoré sa uchádzajú o štátnu zákazku, nie je v rozpore s „kostolným poriadkom“, ale zvláštny je potom prinajmenšom dôvod, pre ktorý nechce ministerstvo zverejniť zvyšných uchádzačov o tvorbu loga slovenského predsedníctva. Rezort diplomacie rozhodnutie odôvodňuje tým, že „povedať názvy oslovených agentúr mu neprikazuje žiadny všeobecne záväzný právny predpis“.
Doteraz preto nie je jasné, aké boli cenové ponuky zvyšných dvoch agentúr, ktoré v súťaži neuspeli. V minulosti bola Agentúra Evka zodpovedná napríklad za expozíciu na Expo Miláno 2015 či Expo Šanghaj 2010. Práve výber agentúry na Expo 2010 v minulosti spochybnil architekt Karol Kállay.
Záhadná je potom podľa SME aj faktúra za usporiadanie akcie na predstavenie loga, za ktorú si Agentúra Evka vyúčtovala 156-tisíc eur. Z centrálneho registra však nie je jasné, koľko peňazí agentúra minula, pretože k zmluve chýba príloha s faktúrou.
Celý text si môžete prečítať TU.