Plavčanovi Beblavého kritika nie je po chuti. A odkazuje mu toto

0
    Peter Plavčan (Autor: SITA)

Nezaradený poslanec Miroslav Beblavý na svojom blogu v utorok 5. apríla upozornil, že Študentský pôžičkový fond počas pôsobenia Petra Plavčana požičal finančnej skupine Slavia Capital dohromady 5,5 milióna eur. V predstavenstve skupiny vtedy sedela manželka ministra Viera Plavčanová. Študentský pôžičkový fond mal podľa Bebavého iba požičiavať študentom alebo držať peniaze na bankových účtoch. V tomto prípade však odobrili pôžičku pre nebankovú finančnú skupinu.

Ministerka spravodlivosti Lucia Žitňanská (Most-Híd) dnes pred rokovaním vlády uviedla, že otázky k pôžičke pre Slavia Capital sú otázkami na ministra školstva a na stranu, ktorá ho nominovala.

Proti súčasnému ministrovi školstva vznikla na portáli changenet.sk už aj petícia s názvom “Protestujeme proti vymenovaniu Petra Plavčana za ministra školstva SR”. Autori petície uvádzajú, že Plavčan dlhodobo pôsobil vo funkcii generálneho riaditeľa sekcie vysokých škôl a práve s obdobím jeho pôsobenia v tejto funkcii je spojené množstvo zlých rozhodnutí, ktoré vzdelávaniu a vede na Slovensku uškodili a je za ne zodpovedný.

“Tento človek zosobňuje všetko to, čo slovenskému školstvu dlhodobo škodí: škandály, pochybnosti, neodbornosť či prepojenie na vysokú školu známu rýchlovýrobou titulov,” uvádza sa v texte protestnej petície, v ktorej autori tiež spomínajú tri konkrétne príklady na ilustráciu svojich tvrdení.

Jednou z výhrad je, že “Peter Plavčan popri svojom úväzku na ministerstve ako člen správnej rady Študentského pôžičkového fondu neoprávnene získal odmeny v celkovej sume prevyšujúcej 38-tisíc eur a až pod tlakom verejnej mienky tieto prostriedky vrátil”. Plavčan na to uviedol, že odmeny dostal, ale aj vrátil, a tým je pre neho táto udalosť uzavretá.