VOĽBY Manipulácia i prísľuby. Predvolebné slogany politických strán očami odborníka

    0
    Prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska a šéf reklamnej agentúry Respect APP Róbert Slovák (Autor: SITA)

    Ulice zaplnili politické bilbordy, pútače či letáky, ktoré sa snažia potenciálneho voliča zlanáriť aj správne vybraným heslom. Odborník na politický marketing Róbert Slovák pre denník Nový Čas prezradil, ktorým stranám a hnutiam sa darí zaujať voliča najlepšie. Pozrel sa na heslá politických subjektov, ktoré majú v predvolebnom boji najväčšiu šancu.

    „Robíme pre ľudí. Chránime Slovensko,“ tieto dve vety vystihujú politiku strany Smer. Podľa odborníka ide o manipulatívne slogany. „Robíme pre ľudí v kontexte výpovedí sestier, štrajku učiteľov či káuz v zdravotníctve vyznieva cynicky,“ hovorí Slovák. Ten sa ďalej pozrel aj na slogan strany Igora Matoviča OĽaNO: „Vždy na vašej strane. Aby ľudia žili, nielen živorili“. „Slogany jednoznačne definujú agendu strany. Jazyk je ľudovejší, matovičovský… Zdá sa, že cielia nižšie. Slogany obsahujú expresívne výrazy, čím pôsobia viac na emócie,“ prezradil odborník.

    „Aby sa doma oplatilo pracovať, podnikať a žiť“ a „Rozum v sebe nezapri a choď voliť 23“, aj tieto slogany si volič mohol všimnúť na bilbordoch strany SaS Richarda Sulíka. Podľa Slováka je prvý slogan až príliš dlhý a znižuje jeho čitateľnosť. „Čo sa týka škôlkarskej rýmovačky, je to zrejme iba nejaká insitná amatérska idea, ktorá vznikla omylom,“ vyjadril sa k druhému heslu.

    „Spájame Slovensko“ a „Dobrý štát slúži ľuďom“. Prvý slogan znie pre odborníka ako informácia a nie ako prísľub, no k druhému sa postavil pozitívne: „Sieť dlhodobo hovorí o službe, nie o vláde, a to je fajn.“

    „Strana sa týmito slovami dištancuje od názoru Jána Slotu, čo je dobre, ale je to málo,“ prezradil Slovák na margo sloganu SNS a pokračuje, „robiť politiku odborne a slušne – to je základné očakávanie, to by mala byť samozrejmosť, a nie objavný slogan.“

    - Reklama -