“Žltý” na Slovensku končí. A žaluje Slovensko za straty spôsobené Železničnou spoločnosťou SR

    0
    Ilustračná fotografia (Autor: SITA)
    RegioJet odchádza z najvyťaženejšej železničnej trate na Slovensku, pretože uplynul mesiac od chvíle, keď spoločnosť vyzvala ministra dopravy Jána Počiatka, aby vyriešil prevádzkovanie štátnych IC vlakov na trati Bratislava-Žilina-Košice. „Veľmi nás to mrzí najmä kvôli našim zákazníkom. Urobili sme maximum, ale stratili sme všetky nádeje, že minister Počiatek má záujem na rozvoji jednotných podmienok v podnikaní na železnici na Slovensku,“ uviedol pre denník SME majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura. 
     
     
    Podľa Jančuru sa dala celá situácia riešiť skôr, ak by napríklad štát zlacnel lístky na spomínanej trati, čím by prilákal cestujúcich do stratových IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko. Ďalšou z možností by potom bolo, naopak, zvýšenie cien alebo postupné rušenie IC vlakov. To štát začiatkom roka aj urobil, ale neprinieslo to želaný efekt. Počet cestujúcich štátnymi vlakmi sa nezvýšil. 

    Čo sa RegioJetu nepáči? 

    Česká spoločnosť RegioJet v októbri upozornila, že štátne IC vlaky boli stratové ešte pred príchodom súkromného prepravcu na naše železnice. „K zrušeniu vlakov IC Železničnej spoločnosti malo prísť najneskôr dva až tri mesiace po našom vstupe, keď  bolo jasné, že nie je cesta, ako by sa v nich mohli zvýšiť tržby a dostať ich ekonomiku do zisku,“ tvrdí Jančura.  Znížením cien lístkov a umožnením vrátenia cestovného Železničná spoločnosť Slovensko podľa RegioJetu zneužila svoje dominantné postavenie a zníženie cien na vytlačenie súkromnej firmy z trhu. Ročná strata RegioJetu na trati medzi Bratislavou a Košicami sa za rok údajne vyšplhá až na  na 3 milióny 700-tisíc eur.
     
    - Reklama -