Kotleba je v skutočnosti zbabelý, myslí si Havran. A argumentuje

    0
    Marian Kotleba (Autor: Peter Števkov)

    Banskobystrický samosprávny kraj pod tlakom Kotlebu nemôže byť podľa Havrana v otázkach divadla a tanca odkázaný na rozhodnutia človeka, ktorý vyrastal na hudbe od Skrewdriver, Front 18 a Krátkeho procesu.

    „Marian Kotleba je neonacista a predstavuje zlyhanie politického systému, ktorého predstavitelia podcenili nebezpečenstvo radikalizácie voliča a nedokázali sa proti nemu spojiť ani napriek tomu, že v iných otázkach vládne medzi nimi nepochopiteľné porozumenie,“ píše Michal Havran.

    Likvidácia dvoch divadiel

    Pripomeňme, že Kotleba stopol financovanie banskobystrického Divadla Štúdio tanca, keď nepodpísal zmluvy na čerpanie grantov, ktoré divadlo získalo od rezortu kultúry. Najnovšie sa obul aj do Bábkového divadla na Rázcestí. Pred pár dňami totiž Kotleba odmietol podpísať divadlu dotáciu, ktorú mu ešte v máji schválil rezort zahraničných vecí. Sumu necelých sedemtisíc eur malo divadlo využiť na projekt s názvom Stop extrémizmu.

    Zákerné rozhodnutia

    Prečo to robí? Podľa Havrana Kotleba týmto neriskuje nič, nejde o skutočnú konfrontáciu charakteru umenia v Banskej Bystrici, ku ktorej by došlo, keby sa pokúsil zablokovať Štátnu operu. „Jeho rozhodnutia sú v prípade týchto dvoch umeleckých súborov rovnako zákerné ako doteraz nevyriešený útok na návštevníkov nitrianskeho klubu Mariatchi,“ dodal.  Problémom podľa neho je, že obe divadlá sú príliš malé na to, aby sa na ich obranu dokázala zmobilizovať kultúrna obec.

    Novinár si myslí, že banskobystrický župan svojimi  „fantazmagóriami o zahraničnej politike, Európskej únii a najnovšie aj o kultúre dokazuje, že trpí vážnou poruchou“. Michal Havran píše, že Kotleba zatiaľ síce nie je schopný udrieť na veľkú scénu, avšak „pre jeho zápas s tým, čo si on pod sprchou predstavuje ako boj za čistú kultúru, sú malé scény, ateliéry a divadlá dostatočnou obeťou“.

    Celý komentár si môžete prečítať TU


     

    - Reklama -