Kým nemeckí sociálni demokrati majú na svojej stránke ubezpečenie o tom, že stoja na strane utečencov a sú ochotní pomôcť, na stránke vládneho Smeru je najdominantnejší portrét predsedu Roberta Fica a pod ním jeho výroky. Denník N poukazuje na skutočnosť, že ide zväčša o vyhlásenia namierené proti utečencom a odôvodnenia, prečo ich nemôžeme prijať viac, ako vláda stanovila. „Ficove reči oscilujú medzi vyvolávaním nenávisti a trápnymi výhovorkami,“ píše Denník.
Smer sa prispôsobil voličom
Už o pár dní sa rozhodne, kto povedie predvolebnú kampaň Smeru-SD a je pravdepodobné, že to bude znova Marek Maďarič. Minister kultúry stál aj na čele Ficovej kampane pred vlaňajšími prezidentskými voľbami. Smer sa teraz snaží získať si ľudí sociálnymi balíčkami a najnovšie aj národnými témami. Asi aj preto sa na pravej strane loga Smeru objavila slovenská trikolóra a celé logo sčervenelo.
Smer pred voľbami stále častejšie poukazuje na aktuálny problém utečencov a udáva aj dôvod,y prečo ich neprijať, ktoré sú pre isté spektrum voličov atraktívne. Rozhodnutie prijať iba kresťanov zo Sýrie ulahodí veriacim a odmietanie kvót navrhovaných Bruselom zase priláka voličov, ktorí Európsku úniu veľmi nemusia. Spolu s logom Smeru sa teda tak trochu zmenila aj predvolebná rétorika strany.
„Tejto zmene predchádzalo nejaké zadanie a z toho sa dá vyčítať, že budú viac hrať na národnú strunu potenciálnych voličov. Od oranžovej upúšťajú systematicky už niekoľko rokov a ťahajú to viac k čistému dizajnu a kontrastnej červenej,“ uviedol dizajnér Jakub Ptačin pre Denník N. Aj trikolóru treba podľa neho vnímať v kontexte celkovej komunikácie strany. „Vtedy to vie zafungovať spolu s vyhláseniami, sloganmi a gestami, ktoré budú ich politici robiť,“ dodáva.
Celý článok si môžete prečítať TU