Konečná bilancia zrážky lietadiel je 7 mŕtvych a 31 zranených. Za nehodu môže preťažené lietadlo

0
Miesto leteckej nehody pri Červenom Kameni, ktorú neprežilo 7 osôb. Dve dopravné lietadlá typu L-410 viezli parašutistov, ktorí nacvičovali hromadný zoskok na víkendový letecký deň (Autor: SITA)

Na miesto udalosti bol vyslaný vrtuľník vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby a vrtuľník letky MV SR. Dve dopravné lietadlá typu L-410 sa zrazili dnes ráno pri obci Červený Kameň v okrese Ilava.

Konečná bilancia dnešnej leteckej nehody je sedem mŕtvych a 31 zranených. Medzi mŕtvymi sú štyria členovia posádok lietadiel a traja parašutisti. Záchranári neevidujú žiadnych nezvestných.

Zranenia, ktoré utrpeli účastníci dnešnej zrážky si našťastie nevyžiadali hospitalizácie. Ako spresnil hovorca ministerstva zdravotníctva Peter Bubla, ambulantné ošetrenie po nehode potrebovalo päť ľudí, zvyšok preživších parašutistov vyviazol bez zranení.

Lietadlá viezli parašutistov, ktorí nacvičovali hromadný zoskok na víkendový letecký deň. Jedno z lietadiel bolo údajne preťažené, preto vo vzduchu kleslo. Stroje sa zrazili vo výške približne 1500 metrov. Oblasť zrážky je uzavretá.

Na miesto nehody dorazil aj minister zdravotníctva Viliam Čislák a aj minister vnútra Robert Kaliňák. Ako na mieste nehody uviedol, v teréne bolo približne 200 hasičov, záchranárov a policajtov, ktorí zbierali trosky lietadiel, aby bolo možné určiť presnú príčinu ich pádu.

Lietadlá L-410 Turbolet slúžia v letectve od roku 1970. Vek lietadiel, ktoré sa dnes zrazili pri obci Červený Kameň v okrese Ilava, však nie je známy. Stroje československej, neskôr českej výroby vyrába spoločnosť Let Kunovice. Od začiatku výroby bolo vyprodukovaných viac ako 1100 kusov týchto strojov.
Maximálna prepravná kapacita L-410 je 19 pasažierov. Dolet strojov lietajúcich maximálnou rýchlosťou 380 kilometrov za hodinu je 1380 kilometrov. Lietadlá majú rôzne využitie, v bývalom Československu napríklad prepravovali cestujúcich medzi menšími mestami. Okrem prepravy cestujúcich na menšie vzdialenosti sa využívajú napríklad na výsadky parašutistov alebo na zásobovanie, keďže sú schopné pristávať a štartovať aj z trávnatých plôch. Na Slovensku slúžia modernizované verzie L-410 aj v ozbrojených silách. Stroj slúži dodnes v civilných aj vojenských letectvách po celom svete.

- Reklama -