RNDr. Ivan Zuzula, CSc.

  • SKS
  • mimo zastupiteľskú funkciu
ProfileTopCardGraphDescription

Priemerná známka je 5. Ohodnoťte podľa svojho uváženia.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

(-3 je najhoršie známka / +5 je najlepšia známka)

3.3.2019 21:52:39

Byť „favoritom“ je vratké

Byť „favoritom“ je vratké

Ak je politika správou vecí verejných, tak by sa aj politici mali hodnotiť podľa toho, aký talent v tomto smere majú.

     Dnes sa však namiesto skutočného obrazu schopností spravovať krajinu voličom podsúva viac alebo menej pokrivená predstava “relevantných” politikov, ktorí majú - samozrejme podľa predstáv marketingových mágov - najväčšiu šancu oslovovať voličov.

     Namiesto súboja myšlienok a politických programov sa predvolebný boj mení na súťaž krásy, demagogických zručnosti a reálne argumenty sa zamieňajú za reklamné slogany. A volič zahltený každodennou záplavou mediálnych banalít sa v tom má vyznať... Vyrábanie „relevantných“ kandidátov protirečí podstate politiky. Preto sa môže stať (a aj sa stalo),  že aj stopercentne “relevantný” kandidát môže sklamať. Ukázalo sa, že oblepiť Slovensko vlastnou podobizňou ešte z nikoho úspešného politika nespraví, a ani najlepší (rozumej najdrahší) marketing nezamaskuje nedostatok ideí a charizmy. Schválne nehovorím len o charizme, ale najmä o ideách.

     Necharizmatický kandidát na prezidenta, vraj pravicový liberál, totiž požiadal svojich podporovateľov, aby svoje sympatie - bez ohľadu na názorovú rôznorodosť - venovali ľavicovej liberálke. Tej síce charizma nechýba, no s ideami na tom nie je omnoho lepšie ako odstúpený Mistrík (ale o tom nabudúce). Zrejme aj preto jej vôbec nevadilo, že spoločná tlačová konferencia, na ktorej jej R. Mistrík “odovzdal” hlasy svojich voličov, sa konala pred obrovským panelom s heslom: “Nový prezident pre Slovensko - Robert Mistrík”. A potom sa nezabudnime pohoršene čudovať, keď sa bežní ľudia sťažujú, že niet koho voliť, pretože všetci sú rovnakí a politika je jedna veľká stoka.

     Nekonečným zdrojom odporu k politike však nie je samotná politika, ale to, že v nej biznis a marketing valcujú zmysluplné myšlienky. Ako dopadne nová „favoritka“ prezidentských sa dozvieme o pár dní. Môžeme však ostať veľmi prekvapení. Čaputovej viditeľná nervozita totiž naznačuje, že pôvodný zámer - skončiť tretia (na Procházku) a uspieť v parlamentných voľbách celkom nevyšiel. Ktovie, čo všetko v tomto predvolebnom reklamnom chaose ešte dopadne inak.

     Byť favoritom je vratké, aj keď máte peniaze. Občas sa totiž (aj napriek množstvu investovaných peňazí a charizme) ukáže, že vám chýba myšlienka.

Profily ParlamentnéListy.sk je kontaktná názorová platforma medzi politikmi, inštitúciami, politickými stranami a ich voličmi. Názory v tejto platforme nie je možné stotožňovať s postojmi vydavateľa a redakcie ParlamentnéListy.sk. Pre túto názorovú platformu platí Etický kódex vkladanie príspevkov.a Všeobecné podmienky používania služby ParlamentneListy.sk
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstúpiť do diskusie Komentovať článok Vytlačiť