Mgr.art. Veronika Remišová, M.A.ArtD.

  • OĽANO - NOVA
  • poslankyňa
ProfileTopCardGraphDescription

Priemerná známka je -0,14. Ohodnoťte podľa svojho uváženia.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

(-3 je najhoršie známka / +5 je najlepšia známka)

Dotaz

15.1.2018 11:44:59 - JankoD

A čo voliť iný prístup?

Dobrý deň,
veľmi prospešná diskusia na tému vzdelávania a s tým súvisiacej organizácie škôl. V súvislosti s problematikou 8-ročných gymnázií a už naznačeným problémov potreby rozhodnutia detí, resp. rodičov o budúcom vzdelaní dieťaťa vo veku cca 10 rokov by som si dovolil otázku:
Čo, ak by sa spoločnosť začala pýtať a následne aj primerane reagovať na problém s nezamestnateľnosťou absolventov gymnázií, ale aj VŠ so všeobecným vzdelaním? Napr. - chcel si na gymnázium, zmaturoval si a nemáš čo robiť, tak sa o seba postaraj sám!!! To by, podľa môjho názoru veľmi pomohlo niektorým rodičom pri "rozhodovaní" o výbere vzdelania. Ďakujem za Váš názor.

Odpoveď

15.1.2018 22:48:12 - Mgr.art. Veronika Remišová, M.A.ArtD.

Dobrý deň,

Nie je to také jednoduché, nezamestnanosť mladých z gymnázií a VŠ je malá, ale ide skôr o to, aby sme ako štát zbytočne neplatili vzdelávanie v jednej oblasti, keď pracovné miesta v odbore nie sú a človek bude aj tak robiť niečo iné. Pomerne častý prípad je, že človek s VŠ robí menej kvalifikovanú prácu, v ktorej mu VŠ nie je treba, alebo prácu v úplne inom odbore. Ak by sa radšej vybral iný typ školy, ktorá by ho tiež zaujímala, naučené veci by v zamestnaní využil omnoho viac. Nezamestnaných máme dnes asi 196 tisíc, gymnázium alebo VŠ z nich skončilo asi 26 tisíc, čiže nie je ich zvlášť veľa. Na druhej strane je podľa úradov práce 40 % voľných pracovných miest určená pre ľudí so základnou školou, teda prakticky bez vzdelania. Často ide o ťažké a zle platené miesta. Na riešení sa musia podieľať všetci, aj podniky, aj štát. Ten napríklad lepšími informáciami a poradenstvom pre žiakov, minimálne v prípade VŠ aj lepším využitím financií.

Všetko dobré v novom roku prajem. Normal 0 21 false false false SK X-NONE X-NONE