Test: Peugeot 508 SW hybrid: Obývačka na kolesách

0
Peugeot 508 SW je právom vlajkovou loďou francúzskej automobilky. Foto: netcasrhow.com

Akosi sme si už zvykli, že francúzska značka Peugeot trvalo prináša na trh doslova dizajnové skvosty. Tentoraz model, ktorý sme otestovali, sa neuspokojil iba s perfektným vzhľadom auta. Posunul majstrovstvo aj v interiéri a, navyše, jeho motorová výbava predčila azda všetky superlatívy dizajnu a interiéru.

Vždy o krok vpredu

Krásny dizajn, pohodlný interiér a dokonalé motory zdobia to vydarené rodinné auto. Foto: netcasrhow.com

Pútavý exteriér pripomína shooting brake iných značiek, ale s francúzskym šarmom. Na prednej maske nájdeme súčasný obraz francúzskej firmy sprevádzaný pohľadom na roztrhnutú optiku. Vyniká chrómovými detailmi a predovšetkým integráciou denného svietenia v podobe tesákov. Pohľad zozadu stojí tiež určite za hriech. Zaujímavo tvarované zadné svetlá a prepracované piate dvere. Dizajnéri sa neuspokojili s rovnými plochami, ale neváhali dodať niekoľko prehybov, ktoré vzhľadu mimoriadne prospeli. Je to skutočne nádherná vlajková loď stvorená pre rodinu a hrdého majiteľa sediaceho za volantom.

Ráčte vstúpiť

Krásne tvarované zadné svetlá spolu s vydareným spracovaním piatych dverí. Foto: netcasrhow.com

Dizajn si každý všimne okamžite. Ďalšia prednosť vozidla je starostlivo ukrytá za termosklami. Auto možno nemá najväčší vnútorný priestor, ale päť dospelých ľudí sa bude aj na dlhých cestách doslova ako v obývačke. Peugeot je skvelý v používaní jedinečných materiálových kombinácií veľmi vysokej kvality, ktorej dielenské spracovanie je na vysokej profesionálnej úrovni. Nájdete tu športové sedadlá, ktoré veľmi dobre držia, sú pohodlné aj na dlhšie cesty a na dotyk sú skutočne príjemné. Interiér je prešpikovaný viacerými dizajnovými vychytávkami, ktoré potešia a majú aj funknú úlohu. Odhlučnenie je na vysokej úrovni a to aj napriek tomu, že má vlastne dva motory.

Technika budúcnosti

Peugeot si pre svoju vlajkovú loď zvolil preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s výkonom 180 koní. Keďže však ide o plug-in hybridné vozidlo, auto má ešte elektromotor s výkonom 110 koní. Spolu oba agregáty dokážu poskytnúť vozidlu systémový výkon 225 koní. K tomu patrí bezchybná osemstupňová automatická prevodovka, ktorá dokáže (teoreticky) hnať maximálnou rýchlosťou 250 km/h.

Autu by prospela silnejšia nabíjačka, aby mohlo využiť výkonné nabíjacie stanice. Foto: netcasrhow.com

Podľa merania WLTP je auto scopné prejsť v čisto elektrickom režime 44 kilometrov. Mne sa podarilo niekedy aj viac, pri mimoriadne úspornej jazde a niekedy ani nie 30 km. Pri jazde na elektromotor spotreba benzínu (pri chvíľkových naštartovaní motora podľa profilu cesty) nepresiahla 0,2 litra na sto kilometrov. V meste sa dá aj menej ale na diaľnici sme ani raz neprekročili úroveň siedmich litrov. Trochu ma limitovala veľkosť batérie s kapacitou 11,8 kWh a hlavne nízka schopnosť nabíjačky 7,4 kW. Ak by výrobca poskytol nabíjačku s vyšším výkonom aj nabíjanie by bolo oveľa rýchlejšie. Zato pomerne malá a ľahšia batéria neubrala autu nič na schopnosti jazdiť aj športovejšie. Zrýchlenie niečo cez 10 sekúnd z 0 na 100 km/h je na veľké auto veľmi dobrý výsledok. Auto na ceste sedí ukážkovo. Nie je to však nič pre pretekárov, ale razantnosťou a pružnosťou zrýchlenia poteší. Hlavne úspornosťou sa Peugeot 508 SW hybrid radí medzi najlepšie podobné technicky vybavené autá.

- Reklama -