Kmotríkova TA3 dostane z eurofondov určených na informatizáciu spoločnosti takmer toľko čo televízia JOJ, ktorá má desaťnásobne väčší podiel na trhu

28. 7. 2015 16:29

Projekt digitalizácie a informatizácie spoločnosti na Slovensku je v plnom prúde a svoj kúsok koláča si chce z eurofondov určených na tento účel uchmatnúť každé médium na Slovensku. Európska únia totiž v rámci programu na informatizáciu spoločnosti zatiaľ uzavrela zmluvy so slovenskými spoločnosťami za dva milióny eur, ale minúť by sa nakoniec mohlo až 7 miliónov.

Kmotríkova TA3 dostane z eurofondov určených na informatizáciu spoločnosti takmer toľko čo televízia JOJ, ktorá má desaťnásobne väčší podiel na trhu
Foto: SITA
Popis: Zľava: Bývalý hráč ŠK Slovan Bratislava Dušan Galis, majiteľ futbalového klubu ŠK Slovan Bratislava Ivan Kmotrík a prezident SFZ Ján Kováčik

Slečna, ktorá sedí na gauči a z pohodlia svojho domova si pomocou notebooku na úradoch vybaví všetko potrebné, je ústredným motívom reklamného spotu, ktorý už niekoľko týždňov beží v slovenských televíziách. V inom reklamnom spote slečna zase tvrdí, že nemá rada čakanie, a tak si termín na dopravnom inšpektoráte dohodla cez internet. Obe reklamy majú propagovať portál Slovensko.sk, ktorý má podľa vlády uľahčiť Slovákom život a preniesť ich do 21. storočia.

Reklamný spot na portál Slovensko.sk si môžete pozrieť TU

Televízne reklamy na portál Slovensko.sk patria pod masívnu kampaň na Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS), ktorý má propagovať aj ďalšie kroky vlády v snahe modernizovať a digitalizovať spoločnosť na Slovensku. OPIS plánuje a realizuje reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam. Úrad vlády, ministerstvá, Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby si od nej zatiaľ objednali reklamu za vyše 2 milióny eur. Ďalšia digitalizácia štátnej správy je pripravená a podľa rámcovej zmluvy by do Operačného programu Informatizácia spoločnosti mohol štát investovať až 7 miliónov eur.

Najviac peňazí z OPIS, až milión eur, ide práve na reklamu v televíziách. 40 percent sumy pripadá na televízne stanice napojené na televíziu Markíza. Nasleduje konkurenčná komerčná televízia JOJ a TA3. Podľa Denníka N je práve posledná menovaná spravodajská televízia vo výhode. Trojica staníc JOJ, PLUS a WAU totiž podľa zverejnených zmlúv dostane za reklamu na OPIS štvrť milióna eur. TA3, ktorá patrí do portfólia milionára Ivana Kmotríka, dostane len o 15 000 eur menej ako všetky tri stanice dokopy. Rozdiel v sledovanosti je pritom priepastný. Trojica staníc, ktoré vysielajú z bratislavskej Koliby, má totiž 10-násobne vyšší denný podiel na trhu ako spravodajská TA3.

Celý článok si môžete pozrieť TU

Portál Slovensko.sk môžete navštíviť TU

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: Tomáš Pilz
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Poltársky okres dostane viac ako milión eur, rozhodol kabinet

19:01 Poltársky okres dostane viac ako milión eur, rozhodol kabinet

Sumu viac ako milión eur rozdelí vláda SR obciam a ďalším subjektom v okrese Poltár, ktorý patrí med…