Testovanie 5 podľa KDH nemeria úroveň vedomosti žiakov prvého stupňa a je zbytočné

0
KDH (Autor: KDH)

„Deti piateho ročníka majú byť testované z overenia vedomosti nadobudnutých do štvrtého ročníka /ISCED 1/. Päť mesiacov po ukončení 4. ročníka je testovanie nerelevantné a zbytočné. Navyše mnoho z testovaných detí už navštevuje piaty ročník v inej škole, lebo chodilo napr. na neplnoorganizovanú malú školu. Testovaním sa teda nezistí ani úroveň vzdelávania žiakov školy, ktorú dieťa navštevovalo v štvrtom ročníku. Základné školy nebudú mať spätnú väzbu a obraz o úrovni vedomosti ich žiakov a 160 tisíc eur sa minie zbytočne,” povedala členka predsedníctva KDH Miroslava Szitová.

Podľa Szitovej by bolo oveľa vhodnejšie testovanie po ukončení prvého stupňa /ISCED 1/, teda na konci štvrtého ročníka v mesiacoch máj a jún. Výsledky testovania by tak mali skutočnú výpovednú hodnotu a mapovali by úroveň vedomosti žiakov po ukončení prvého stupňa vzdelávania. Základné školy by získali informáciu o úrovni vedomosti absolventov ISCED 1 a mohli reagovať na nedostatky, respektíve zlepšiť prípravu v oblastiach, v ktorých deti nedosahujú uspokojivé výsledky.

„Chceme zdôrazniť, že výsledky testovania nemajú slúžiť na porovnávanie škôl medzi sebou, ale ako informácia, s ktorou má pracovať konkrétna škola. Má to byť tiež podnet pre samotné ministerstvo, aby inovovalo a upravilo vzdelávací program tak, aby sa v nasledujúcom testovaní výsledky detí zlepšili. Doteraz sme však žiaľ takúto aktivitu ministerstva ani jeho inštitúcii nezaznamenali,“ dodala Szitová.

- Reklama -