piatok, 29 marca, 2024
6 C
Bratislava
Úvod Politika Politici voličom OĽaNO: Súkromným dopravcom treba najprv určiť pravidlá

OĽaNO: Súkromným dopravcom treba najprv určiť pravidlá

0
OĽaNO (Autor: OĽaNO)

Podľa tieňového ministra dopravy za hnutie OĽANO Jána Marosza to ale nejde chaotickým rozdelením tratí do cudzích rúk na 10 rokov bez toho, aby mal štát jasno, v akom režime majú na nich premávať jednotlivé spoje. ,,Ministerstvo hovorí, že dopravcom určí rozsah výkonov, no už dnes je jasné, že na niektorých tratiach vrátane úseku medzi Žilinou a Rajcom by v dohľadnej dobe bolo treba navýšiť počet spojov aj o 50%. Ak tam minister dopravy ‚zabetónuje‘ dopravcu s pevnými podmienkami, ľudia sa budú roky voziť v preplnených vlakoch,“ vysvetľuje Ján Marosz.

Ako riziko vidí hnutie OĽANO aj neochotu niektorých dopravcov vstupovať do integrovaných systémov a deliť si tržby s ostatnými dopravcami (napríklad Regiojet, ktorý sa nehrnul do Bratislavskej integrovanej dopravy). „Štát by mal najprv nastaviť pravidlá, dopravu skoordinovať a integrovať tak, aby mali ľudia zabezpečené prípoje a potom na jednotlivé úseky vysúťažiť súkromných prevádzkovateľov,“ zdôraznil Marosz. Zároveň vyjadril podozrenie, že v súťaži o dopravcu na prvú trať môže ísť o machináciu a tender už môže mať vopred víťaza: „ministerstvo dopravy tvrdí, že prvý dopravca by mal začať jazdiť už od februára 2020. Ani po tom, čo boli informácie o tendri rok zverejnené, nie je možné nájsť dopravcu za 7 mesiacov. Normálny čas férovej súťaže sú 2-3 roky,“ uzavrel Ján Marosz.

 

- Reklama -