Most-Híd: Nebudeme druhotriednymi spotrebiteľmi!

0
Most-Híd (Autor: Most-Híd)

Napriek tomu obsahujú napríklad rybie prsty predávané na Slovensku menej rybieho mäsa ako tie v Nemecku, káva v Maďarsku má menšie množstvo kofeínu ako u západných susedov a odlišná je aj kvalita ľadového čaju, ktorá v našich krajinách obsahuje viac umelých sladidiel. Kým kvalita niektorých produktov je odlišná, značka, obal a väčšinou aj cena sú identické. 

„Výrobcovia argumentujú tým, že zloženie výrobkov je jasne uvedené na obaloch, ale podľa môjho názoru ide o zavádzanie spotrebiteľov. Neprijímam ani výhovorku, že výrobky sú prispôsobené miestnym preferenciám, prečo by bolo potom odlišné ešte aj zloženie výživy pre dojčatá“ – uviedol József Nagy, Vice-koordinátor Výboru pre právo a občianske slobody za Európsku ľudovú stranu. 
Európsky parlament vyzýva na zavedenie spoločnej testovacej metodiky a na posilnenie cezhraničnej spolupráce v oblasti ochrany spotrebiteľa. Výsledky testovanie budú zverejnené v novej, verejne prístupnej databáze.  

„Pred pol rokom sme prijali zavedenie celoeurópskeho loga na rozoznanie skutočne organických produktov. Podobné riešenie by sme chceli vidieť aj na ochranu spotrebiteľov v prípadoch dvojakej kvality potravín. Výrobcovia by mohli umiestniť spoločné logo na obal svojich produktov v prípade, že obsah a kvalita výrobkov tej istej značky sú rovnaké vo všetkých členských štátoch EÚ“ – dodal. 
Musia skončiť aj ďalšie nekalé praktiky, napríklad keď je zavadený nový, kvalitnejší produkt na trh a po určitej dobe dôjde k zmene receptúry bez očividnej zmeny obalu. Výrobcovia v takých prípadoch predpokladajú, že spotrebitelia budú ich produkt naďalej kupovať za tú istú cenu bez toho, aby všimli zhoršenie kvality.  

„Vyzvali sme Európsku komisiu, aby preskúmala  aj v ďalšie skupiny produktov, lebo je veľmi pravdepodobné, že odlišnosť kvality sa neobjavuje  len pri jedlách a nápojoch, ale aj pri čistiacich prostriedkoch či hygienických a kozmetických produktoch“ – uzavrel europoslanec József Nagy za Most-Híd.

Zdroj: Nagy József

- Reklama -