Ministerstvo pôdohospodárstva: Návrh legislatívy EÚ pre poľnohospodárstvo po roku 2020 je sklamanímProjekt agrorezortu dostal do reťazcov vyše 160 slovenských dodávateľov

0
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka - logo (Autor: MPRV)
  • Regionálni výrobcovia môžu dodávať potraviny do maloobchodov v okruhu 50 kilometrov

  • Podpora zamestnanosti aj ekonomiky, širší sortiment slovenských výrobkov pre spotrebiteľov

  • Do projektu „Chcem dodávať” sa zapojilo už 166 dodávateľov, dvere majú otvorené ďalší

„Lokálne potraviny sú čerstvejšie, nemusia cestovať stovky kilometrov. Kúpou slovenských potravín tiež podporujeme lokálnu ekonomiku a zamestnanosť u nás doma. Aj preto podpora domácich potravín patrí medzi priority nášho rezortu. Za dva roky sme spustili viacero aktivít na podporu slovenských potravín. Medzi najúspešnejšie patrí práve projekt s názvom ‚Chcem dodávať' na podporu lokálnych slovenských výrobcov. Výrobcovia, ktorí sa do projektu zapojili, dokázali, že dokážu na pulte doslova prevalcovať konkurenciu zo zahraničia. Len treba nabrať odvahu, zapojiť sa do projektu a začať spolupracovať,” uviedla Gabriela Matečná, podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka. Agrorezort projekt spustil s obchodnými reťazcami vo februári minulého roka. Lokálni výrobcovia potravín tak získali možnosť predávať svoje výrobky v okruhu do 50 kilometrov od svojej prevádzky. Majú pritom zjednodušené zmluvné podmienky, skrátené lehoty splatnosti faktúr i ďalšie výhody.

„S veľkým potešením môžem konštatovať, že do projektu Chcem dodávať sa zapojilo až 166 dodávateľov. Naše najoptimistickejšie odhady pritom boli okolo stovky. Týmto číslom určite nekončíme. Ešte stále je tu priestor na rozšírenie počtu dodávateľov aj sortimentu. Ďalší záujemcovia sa nám môžu hlásiť na email chcemdodavat@land.gov.sk,” uviedol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR. Od februára 2017, kedy bol projekt spustený, agrorezort vytipoval subjekty, ktoré boli najpripravenejšie a spĺňali základné podmienky obchodu, ako balenie, popisové etikety, EAN kód a vedeli zabezpečiť logistiku. Výrobca tiež musel vedieť svoj tovar zabaliť, označiť a doviezť. Dodávkami do veľkých obchodných sietí sa lokálnym dodávateľom výrazne otvorili možnosti ponúknuť tovar oveľa väčšej skupine spotrebiteľov.

Projekt „Chcem dodávať” umožňuje malým a stredným producentom zvýšenie odbytu, nové investície aj zvýšenie zamestnanosti priamo v regiónoch. Spotrebitelia majú zasa k dispozícii širšiu ponuku kvalitných domácich výrobkov priamo zo svojho regiónu. Malí a strední výrobcovia potravín zároveň získajú skúsenosti s prácou v systéme dodávok do maloobchodných sietí.

„Obchodné reťazce združené v SAMO dlhodobo podporujú slovenských producentov, malých aj veľkých. Potenciálnym dodávateľom ponúkajú zaujímavé obchodné príležitosti a možnosť s nimi rásť. Tí dodávatelia, ktorí už s reťazcami aktívne spolupracujú, spĺňajú základné požiadavky obchodníkov, ako sú bezpečnosť produktov, stabilná kvalita, požadovaný objem a dodávky načas, ako aj konkurencieschopnú cenu. Obchodníci sa snažia vychádzať v ústrety požiadavkám zákazníkov a iniciatívne vyvíjajú vlastné programy tak, aby im ponúkli na svojich pultoch čo najširší sortiment  kvalitných a čerstvých potravín pochádzajúcich zo Slovenska,” hovorí Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO).

 

- Reklama -