SaS pripravila novelu zákona o cestnej doprave už v apríli 2017. V uvedenom návrhu sa výrazne liberalizovali podmienky podnikania v taxislužbách. Koalícia návrh zmietla zo stola. „Teraz prichádza s kópiou nášho návrhu. Je príznačné pre túto vládu, že nie je schopná prísť do parlamentu s legislatívnymi zmenami, ktoré by zjednodušovali ľudom život bez toho, aby nekopírovala konštruktívne opozičné návrhy, ktoré predtým zhodila zo stola. Súčasná koalícia nedokáže aktuálne reagovať na potreby ľudí, ich požiadavky v zjednodušovaní podnikania. Legislatívne úpravy, ktoré by zjednodušovali život všetkým občanom, tak prichádzajú do platnosti o jeden až dva roky neskôr, ako by mohli,“ tvrdí M. Ivan.
Podľa poslanca Ivana výhody slobodnejšieho podnikania v taxislužbách mohli platiť už 1,5 roka – vládny zákon má byť účinný od 1. apríla 2019, zákon z dielne SaS mohol platiť už od augusta 2017.
Tímlíder SaS pre dopravu pripomenul, že ide o bežnú prax fungovania vládnucej väčšiny. Podobná situácia sa opakuje pri viacerých návrhoch zákonov aj v rámci rezortu dopravy. „Nedávno sme predložili zákon o EČV na držiteľa vozidla, neprešiel. Opäť očakávame, že rovnaký návrh prinesie ministerstvo do parlamentu o pár mesiacov a hladko prejde.“