Érsek (Most-Híd): Rýchlostná cesta R7 ďalší odklad neznesie

0
Árpád Érsek (Autor: MOST-HÍD)

„Je nutné rozdeliť pojem bratislavského obchvatu a rýchlostnej cesty R7 z Holíc do Bratislavy. Celková dĺžka diela je približne 60 km, vrátane nového mosta, pričom je nutné do vynaloženého objemu nákladov započítať aj preložky ciest a inžinierskych sietí,“ vysvetľuje Árpád Érsek situáciu ohľadne plánovanej výstavby D4 a R7, ktorá má podľa štátnej expertízy stáť 4,2 miliardy eur. „Podľa mojich informácií predpokladané náklady, tak ako sú vyčíslené štátnou expertízou, iba zriedka kopírujú reálnu konečnú cenu. Tú dokážu najlepšie vygenerovať až konkrétni uchádzači o koncesiu, ktorí v súťaži vychádzajú z vlastných prepočtov,“ zdôrazňuje poslanec za Most-Híd.

Podľa Érseka porovnávať náklady na túto výstavbu s nákladmi napríklad na výstavbu električkovej trate, na budovanie metra s razením tunela pod korytom Dunaja, či s postavením nového mosta cez Dunaj je nemožné, zavádzajúce, a navyše, aj nekorektné. „O čom uvažovať v tejto súvislosti môžeme, je rozdelenie výstavby  R7 a D4 – myslím si však, že toto spoločné riešenie má svoje pozitíva,“ domnieva sa Árpad Érsek.

Ako ďalej pokračuje, primárnym záujmom zainteresovaných strán má byť to, aby sa s realizáciou začalo čo možno najskôr. „Už dlhodobo je obrovským problémom zdĺhavé, stresujúce a vo veľkej miere aj dosť rizikové cestovanie občanov z juhu Slovenska predovšetkým za prácou do hlavného mesta. Teraz tu máme projekt, ktorý nielen podľa mňa, ale najmä podľa obyvateľov dotknutých miest a obcí žiadny ďalší odklad neznesie,“ podčiarkol poslanec za Most-Híd, ktorý v súvislosti s rozhodnutím, že realizácia D4 a R7 sa bude financovať cez PPP, dodal: „Ide o spôsob, akým sa diaľnice či mosty stavajú aj inde vo svete. Čo je však najdôležitejšie, za výšku výslednej ceny projektov zrealizovaných cez PPP, je vždy zodpovedná tá vláda, ktorá je aktuálne pri moci.“

- Reklama -