Danko (SNS): Len 500 mil. eur dávajú veľké obchodné reťazce na rôzne služby, reklamy, letáky a zisky sa vyvážajú von

0
Slovenská národná strana (Autor: SNS)

„Denne vytlačia obrovské množstvo letákov, ktoré nám posielajú do schránok. Sme pripravení na kompromis. Chcem, aby menšie predajne boli chránené, aby boli zvýhodnené obchody, ktoré majú spravodlivý podiel slovenských potravín. Sú veľké reťazce, kde je len 20% slovenských produktov. Naši slovenskí poľnohospodári sú vydieraní, z ich peňazí sa platia mediálne reklamy. Kde je teda pomoc slovenským farmárom?“ Vyhlásil predseda SNS s tým, že sú pripravené zákony regulácie o cenách, o nekalých obchodných praktikách, o implementácii európskych noriem, o osobitnom odvode, ktoré strana SNS chce zaviesť.

To všetko je systémové riešenie, ktoré zlepší pozíciu slovenských pôdohospodárov a výrobcov, zabezpečí spravodlivú cenotvorbu potravín, a udrží viac slovenských peňazí na Slovensku. Slovensko má najvyššie obchodné prirážky v porovnaní s okolitými štátmi. „V zahraničí si obchodné reťazce účtujú priemerne 40% marže. U nás je to v priemere až 90%. Už sa to nedá robiť inak, ako buchnúť po stole a povedať dosť! Ja z tohto osobitného odvodu neustúpim. Ako je možné, že ceny doposiaľ vzrástli o 5,4% a občana to stojí v priemere o 180 eur ročne viac? To spravili reťazce a nie Slovenská národná strana.“ Upozornil predseda SNS na neúnosnú situáciu s obchodnými gigantami.

„Boli sme kritizovaní, že poľnohospodári nemajú zelenú naftu a dnes ju už máme v rozpočte vo výške 30 mil. eur. Opozícia tvrdí, že ceny potravín zdvihneme my s osobitným odvodom. Ceny si tu svojvoľne zvyšujú obchody. Toto eldorádo obchodných reťazcov sa musí konečne skončiť. Chcem viesť s reťazcami dialóg a dohodnúť sa, aby sa riadna daň z právnickej osoby odvádzala späť na Slovensko.“ Zhrnul šéf parlamentu a strany SNS Andrej Danko podľa, ktorého by reťazce mali radšej investovať do umenia, kultúry, športu a prvovýroby.

- Reklama -