Jeho návrh ukazuje, že súčasná vláda nielenže nevie, ako naštartovať rozvoj cestovného ruchu, ale dokonca nemá jasno ani v tom, kto by mal byť za tento rozvoj zodpovedný.
Cestovný ruch už v minulosti pod ministerstvo kultúry patril. Keď sa v roku 2010 stal ministrom dopravy predseda KDH Ján Figeľ, prešla táto agenda pod jeho rezort. Ukázalo sa, že to bolo správne riešenie.
Oblasť cestovného ruchu má predovšetkým ekonomický, dopravný a regionálny rozmer, logicky teda patrí pod ministerstvo takéhoto charakteru. Nie náhodou za cestovný ruch zodpovedá ministerstvo dopravy aj v Nemecku.
S Maďaričom však treba v jednej veci súhlasiť – cestovný ruch na Slovensku ešte nenaplnil svoje možnosti. Keďže za túto agendu v poslednom desaťročí zodpovedali ministri Smeru – až na krátke obdobie Radičovej vlády – je to kritika do vlastných radov.
Experimenty s presúvaním pod iné ministerstvá však rozvoju cestovného ruchu určite nepomôžu. Naopak, je potrebné investovať doňho čo najviac energie práve v rámci ministerstva dopravy. Len tak sa cestovný ruch bude môcť stať po priemysle ďalším pilierom slovenskej ekonomiky.